Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3741
Başlık: ŞANLIURFA’DAKİ İLKÖĞRETİM OKULLARININ YÖNETİCİLERİNİN LİDERLİK TİPLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN MOTİVASYONU ARASINDAKİ İLİŞKİ
Yazarlar: YILDIRIM, HATİCE
Anahtar kelimeler: Liderlik, Liderlik Çeşitleri, Motivasyon, Yönetici, Öğretmen
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okul yöneticilerinin liderlik tipi ile öğretmenlerin motivasyon düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu amaçla araştırmaya Şanlıurfa ilinde faaliyet gösteren devlete bağlı ilköğretim okullarında görev alan 544 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Öğretmen Motivasyon Ölçeği ve Liderlik Tarzı Davranış Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örnekler T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin cinsiyete, medeni duruma, mesleki kıdem yılı, şu anki kurumda çalışma süresine, yönetici ile çalışma süresine ve yöneticinin cinsiyetine göre anlamlı bir farklılık göstermez iken çalışma şekline, mezuniyet durumuna, ileride yöneticiliğe aday olma durumuna ve mesleği isteyerek seçme durumuna göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Araştırma sonucunda yöneticilerin otokratik liderlik ve serbest bırakıcı liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyon, içsel motivasyon ve dışsal motivasyon düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olmadığı fakat demokratik liderlik, dönüşümcü liderlik ve etkileşimci liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyon, içsel motivasyon ve dışsal motivasyon düzeyleri arasında pozitif yönde orta derece kuvvetli anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Buna göre yöneticilerdeki demokratik liderlik, dönüşümcü liderlik ve etkileşimci liderlik davranışlarının artması öğretmenlerin motivasyon, içsel motivasyon ve dışsal motivasyon düzeyini arttıracaktır.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3741
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
568740.pdf3.64 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.