Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3740
Başlık: İLKOKULLARDA GÖREV YAPAN YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN HİZMETKÂR LİDERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ
Yazarlar: ÇALİ, NAİF
Anahtar kelimeler: Liderlik, Hizmetkâr Liderlik, Yönetici, Öğretmen,
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Bu araştırma, ilkokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin hizmetkâr liderlik algılarının ne düzeyde olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde desenlemiştir. Araştırmanın verileri, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Diyarbakır ilinde bulunan ilkokullarda görev yapan 26 yönetici 379 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırma verileri, Hizmetkâr Liderlik Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin analizinde istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma gibi betimleyici istatistiklerle beraber bağımsız örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), tukey testi ve Kolmogrov Smirnov-Normal Dağılım testi kullanılmıştır. Araştırmada ilkokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin algılarına göre; eğitim kurumları yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışlarını güçlendirme, hizmet ve vizyon boyutlarında incelenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların hizmetkâr liderlik algılarının toplam puan üzerinden orta düzeyde olduğu ve bu algılarının; çalıştığı kurum türü, görev, medeni durum, öğrenim düzeyi, mezun olduğu fakülte, yöneticilikte hizmet yılı ve kurumdaki çalışan sayısı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken; cinsiyet, yaş ve meslekteki hizmet süresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3740
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
572952.pdf2.27 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.