Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3682
Başlık: SINIFINDA GEÇİCİ KORUMA ALTINDA ÖĞRENCİSİ BULUNAN İLKOKUL ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ (ŞANLIURFA İLİ ÖNEĞİ)
Yazarlar: TÖSTEN, UĞUR
Anahtar kelimeler: Geçici koruma, sınıf yönetim becerileri, Şanlıurfa, ilkokul
Yayın Tarihi: 2023
Özet: Bu araştırmada sınıfında geçici koruma altında öğrencisi bulunan ilkokul öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerinin çeşitli değişkenlerle incelenmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Nicel boyutta tarama, nitel boyutta ölçüt örnekleme olup bu araştırma karma yöntem desenlerinden açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyuttaki örneklemini tabakalı örneklem yoluyla Şanlıurfa ili merkez ilçelerinden Karaköprü, Haliliye ve Eyyübiye’de görev yapan 400 ilkokul öğretmeni, nitel boyutta yer alan çalışma grubunu ise amaçlı örneklem yoluyla bu okullardan seçilmiş 18 katılımcı öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel boyutundaki verilerin elde edilmesinde “Sınıf yönetim becerileri” ölçeği kullanılmış, nitel verilerin elde edilmesinde yarı yapılandırılmış bir “Görüşme formu” kullanılmıştır. Nicel verilerin analiz edilmesinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Nitel verilerin çözümlenmesinde katılımcıların görüşleri içerik analizleri ile incelenmiş, içerik analizi esnasında kodlar oluşturulmuş ve bu kodlar tema ve alt temalar şeklinde çalışmada sunulmuştur. Araştırmanın nicel boyutunda yapılan analizlerde sınıfında geçici koruma altında öğrencisi bulunan öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin çok yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin branşı, görev yaptıkları ilçeler, sınıflarında bulunan GKA öğrenci sayılarının sınıf yönetimi becerileri üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığını, fakat yaş ve önceki yıllarda GKA öğrencilerinin olup olmaması sınıf yönetim becerilerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğunu göstermiştir. Araştırmanın nitel boyutunda sınıf yönetim becerilerinde alan V hakimiyeti, amaçlı davranış gösterme, sınıf içi liderlik, planlama, sınıfta davranış yönetimi, etkinlik yönetimi, zaman yönetimi ve değerlendirme boyutlarında öğretmenlerin vermiş oldukları yanıtlar derinlemesine incelenerek sınıf yönetiminde her beceri alanında tek bir yöntem ve tekniğe bağlı kalmadıkları farklı yöntem ve tekniklere başvurdukları, becerilerin uygulanmasında zorluk ve engellerle karşı karşıya kaldıkları, bu engelleri aşabilmek adına farklı çözüm yolları ortaya koyduklarını belirtmişlerdir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3682
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
UĞUR TÖSTEN TEZ.pdf3.96 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.