Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3641
Başlık: EĞİTİM YÖNETİMİ VE DENETİMİ ALANINDA YAPILMIŞ LİSANSÜSTÜ NİCEL TEZLERİN SİSTEMATİK DERLEMESİ
Yazarlar: ALP, ÖZLEM
Anahtar kelimeler: Eğitim Yönetimi ve Denetimi, Bilimsel Rapor, Metodoloji, Tez İnceleme, Lisansüstü Tezler.
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilim dalında 2009 yılından 2018 yılına kadar yapılmış lisansüstü nicel tezlerin genel eğilimlerini belirlemek, son on yıllık gelişimini değerlendirmek, tezlerde yapılan hataları ve eksiklikleri ortaya koymaktır. Bu amaçla çalışmalar; konu, metodoloji, veri analiz yöntemleri ve raporlanması gereken bazı veriler yönünden incelenmiştir. Araştırmada, sistematik derleme kullanılmıştır. Betimsel içerik analizi ile gruplara ayrılan nitel veriler basit istatistiki tekniklerle sayısallaştırılıp tablolara aktarılmıştır. Araştırma soruları doğrultusunda Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilim dalında yapılmış 688 adet nicel tez incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda, yüksek lisans düzeyinde örneği olan çalışmaların fazla olduğu, en çok örgütsel bağlılık, iş doyumu ve motivasyon konularının çalışıldığı tespit edilmiştir. Çalışmalar daha çok tarama deseni kullanılarak yapılmıştır. Öğretmen, öğretmen-yönetici ve öğrencilerin en çok çalışılan örneklem grubu olduğu görülmüştür. Tezlerin genelinde örnekleme büyüklüğünün hesaplanmadığı, veri toplama aracı olarak en çok ölçek kullanıldığı ve örgütsel bağlılık, iş doyumu ve liderlik konulu ölçeklerin ağırlıkta olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak geçerlik ve güvenirlik yöntemi bilgisinin verildiği ve geçerlik türlerinden en çok yapı geçerliği, güvenirlik yöntemlerinden ise en çok Cronbach Alfa katsayısının verildiği tespit edilmiştir. Ayrıca, t-testi ve ANOVA yapan çalışmaların yoğunlukta olduğu, araştırmalarda genel olarak temel düzeyde analiz yapıldığı saptanmıştır. %74 oranında etki büyüklüğünün sayısal değerinin raporlanmadığı, raporlanan tezlerde ise etki büyüklüğünün %81 V oranında yorumlandığı, %68 oranında standart hata ve güven aralığının raporlanmadığı bulgularına ulaşılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3641
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
622461.pdf4.16 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.