Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3640
Başlık: ŞANLIURFA’DA GÖREVLİ OKUL YÖNETİCİLERİ VE ÖĞRETMENLERİN İKİNCİ ÜNİVERSİTE OKUMA NEDENLERİ
Yazarlar: HANPOLAT, MUHAMMET FATİH
Anahtar kelimeler: İkinci üniversite, okul yöneticileri ve öğretmenler, uzaktan eğitim, açık öğretim, mesleki itibar
Yayın Tarihi: 2020
Özet: Bu araştırmada, "Şanlıurfa’daki okullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile yönetici veya öğretmen olarak çalışırken okudukları ikinci üniversite sonrasında meslek değiştirenlerin, ikinci üniversite okuma konusundaki görüşleri nasıldır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak, nitel araştırma yöntemlerinden olan olgubilim (fenomenoloji) deseni seçilmiştir. Araştırmanın örneklemi, Şanlıurfa ilinin üç merkez ilçesi olan Karaköprü, Haliliye ve Eyyübiye’de bulunan tüm okullardaki ikinci üniversite okuyan okul yöneticileri ve öğretmenler arasından değişik yaş, kıdem, branş ve görevlerde bulunan 30 kişiden (10 okul yöneticisi ve 20 öğretmen) oluşmaktadır. Bu araştırmanın örneklemi, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden amaçsal (amaçlı) örneklemenin ölçüt örnekleme yaklaşımına göre seçilmiştir. Araştırmacı tarafından çalışma grubundan veri toplayabilmek maksadıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu düzenlenmiştir. Toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre, okul yöneticileri ve öğretmenlerin ikinci üniversiteyi tercih etme nedenleri arasında, açık öğretim programlarının sağladığı avantajlar, meslek seçimi süreci nedeniyle mesleği beğenmeme, mesleki itibar kaybı ve mesleğin doğasından kaynaklanan zorluklar, meslek değiştirme ve kişisel gelişim gibi gerekçeler öne çıkmıştır. Bu gerekçelere ek olarak, katılımcılar tarafından ikinci üniversite okumak için tercih edilen bölüme duyulan merak, çevrenin etkisi, atanabilme kaygısı gibi hususların da dile getirildiği görülmüştür. VI Katılımcı okul yöneticileri ve öğretmenler, ikinci üniversite tercihlerine etki eden etmenleri; meslek/alan değiştirerek bu yolda ilerlemek, daha faydalı olacaklarına inandıkları alana yönelmek, kişisel gelişimlerine katkı sağlamak ve mesleklerinde yeterliliklerini arttırmak şeklinde sıralamışlardır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular ilgili oldukları tema başlıkları altında tartışılmış ve bu bulgular ışığında bazı önerilere yer verilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3640
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
651259.pdf1.84 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.