Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3579
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorONAT, MİNE-
dc.date.accessioned2023-08-18T12:41:42Z-
dc.date.available2023-08-18T12:41:42Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3579-
dc.description.abstractBilgisayarlı görü çalışmalarının başarısını önemli ölçüde artıracak olan girdi görüntülerinin netliği, kameraların doğal sahnelerin doyum noktalarına erişemediklerinden ötürü yakalanamamaktadır. Fotoğraf makinelerinin pozlama süreleri kısa tutulduğunda yakaladıkları sahnelerin karanlık olması gibi, uzun tutulduğunda ise elde edilen sahnelerin fazla aydınlıktan dolayı görüntü netliği istenilen yüksek dinamik aralığa ulaşamamaktadır. Pozlama süresinin kısa tutulmasıyla elde edilen karanlık sahne hem net değildir hem de istenmeyen gürültülere sahiptir. Pozlama süresi uzun tutularak elde edilen fazla aydınlık sahne bulanıklaşırken aynı zaman da fotoğraf çekilirken sürenin uzun tutulmasıyla eldeki titremeden kaynaklı problemleri de beraberin de getirir. Fotoğraf makinelerinin sınırlı dinamik aralık problemini çözmek için düşük ışıklı görüntü iyileştirme algoritmaları kullanılır. Bu tez çalışmasının temel amacı, düşük aydınlıklı görüntüleri iyileştirmek için dikkat mekanizmalarının etkilerini ölçmektir. Bu amaçla literatürde başarılı sonuç sergileyen SSIENET yöntemi baz alınarak farklı dikkat mekanizmalarının kullanıldığı düşük aydınlıklı görüntü iyileştirme yöntemi önerilmiştir. Literatürde var olan düşük aydınlıklı görüntü iyileştirme yöntemlerine farklı dikkat mekanizmaları dahil edildiğinde daha başarılı sonuçlar elde edildiği gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectDüşük aydınlıklı görüntü iyileştirme, dikkat mekanizmaları, derin öğrenmeen_US
dc.titleDÜŞÜK AYDINLIKLI GÖRÜNTÜ İYİLEŞTİRMEDE DİKKAT MEKANİZMALARININ ETKİLERİen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mine ONAT Yüksek Lisans Tezi.pdf4.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.