Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGÜLER, EMİNE-
dc.date.accessioned2023-08-03T08:07:57Z-
dc.date.available2023-08-03T08:07:57Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3513-
dc.description.abstractAmaç : Bu çalışmada PKOS’lu hasta olan ve olmayan olgularda kanser gelişiminde önemli olan büyüme faktörlerinden TGF-β 1 seviyesinin nasıl etkilediğini ve tümör markırları ile korele olup olmadığını incelemeyi amaçladık. Gereç Ve Yöntem : Çalışmamız Harran Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Ve Uygulama Hastanesi Biyokimya Anabilim Dalın’da gerçekleştirilmiştir.PKOS tanısı konulan 40 hasta kişi ve PKOS tanısı konulmamış 40 sağlıklı kişi çalışmaya dahil edilmiştir. TGF-β 1 seviyesi ELISA yöntemiyle ölçülmüştür.Tümör markırları ise kemilüminesans yöntemle otoanalizörde çalışılmıştır. Bulgular : Her iki grup arasında CEA ve CA125 ölçümlerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu görülmüştür (p0.05). Sonuç : Literatürde PKOS’da TGF-β 1 ve tumor markırları ile ilgili çalışmalar yok denecek kadar azdır.PKOS’lu hastalarda TGF-β 1 seviyesi düşük bulunmuştur.Kontrol grubunda yüksek bulunmuştur.İncelediğimiz tümör markırlarında AFP dışında diğer markır seviyeleri PKOS’lu grupta daha yüksek çıkmıştır kontrol grubuna göre.Literatur AFP değerinin sağlıklı bireylerde yüksek olduğunu literatürle uyumlu çıkmıştır. TGF-β 1 ve tumor markırlarının hastalığın PKOS patogenizinde olası rollerini aydınlatmaya yönelik daha kapsamlı çalışmalara ihtiyaç vardır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectPkos,Tgf-beta 1,Tümör belirteçlerien_US
dc.titlePOLİKİSTİK OVER SENDROMUN’DA TGF–β1 VE TÜMÖR BELİRTEÇLERİ ARASINDA KORELASYONUN DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
450806.pdf1.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.