Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3276
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüneş, Fariza-
dc.date.accessioned2023-07-03T05:14:05Z-
dc.date.available2023-07-03T05:14:05Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3276-
dc.description.abstractSuriye’de 2011 yılından itibaren yaşanan iç karışıklıklar nedeniyle milyonlarca insan yerlerinden edilmiştir. Yerlerinden edilen insanlar ülke içi veya dışında güvenli coğrafyalarda yeni yaşam koşullarını oluşturmanın yollarını aramışlardır. Türkiye, gerçekleşen bu kitlesel göç akımı sürecinde dört milyona yakın yerinden edilen insan sayısıyla en fazla sığınmacıya ev sahipliği yapan ülke konumuna gelmiştir. Zorunlu göç birçok sıkıntıyı da beraberinde getirmektedir. Özellikle sığınmacı çocukların eğitim süreçleri çeşitli zorlukları barındırmaktadır. Sosyal uyum sürecinin de olmazsa olmaz bir parçası olan sığınmacı çocukların eğitime ulaşım ve eğitimde yaşadıkları sorunların araştırılıp üretilecek politikalara yön vermesi hayati önem taşımaktadır. Eğitim çağındaki çocuklar sığınmacı nüfusun neredeyse 1/3’nü oluşturmaktadır. Türkiye’de sığınmacı çocukların en temel ihtiyacı ve hakkı olan eğitimin sağlanması için çeşitli politikalar üretilmekte ve uygulanmaktadır. Ancak sığınmacıların bu hakka ulaşmasının ve sağlıklı olarak faydalanmasının önünde birçok engel bulunmaktadır. Bu engeller 2019 yılında patlak veren Covid-19 pandemisinin beraberinde getirdiği sıkıntılarla birlikte daha artmıştır. Covid-19 pandemisi hayatın birçok yönünü olumsuz etkilemiştir. Bu çalışma Suriyeli sığınmacı çocukların Covid-19 Pandemisi ile birlikte geçilen uzaktan eğitim sürecinde karşılaştığı zorlukları, yeni eğitim metotlarına olan uyum süreçleri ve eğitimlerinin önündeki engellerin ortaya çıkarılmasını hedeflemektedir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama sürecinde yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Veriler 2022 eğitim-öğretim yılı birinci döneminde Şanlıurfa’nın Haliliye ve Eyyübiye ilçelerinde lise düzeyinde öğrenim gören 15 Suriyeli sığınmacı öğrenci örnekleminden toplanılmıştır. Elde edilen bulgular içerik analizi ile yorumlanmıştır. Pandemiyle V birlikte geçilen uzaktan eğitim sürecinde sığınmacı çocuklar, teknolojik araç ve gereç eksikliği, yaşanan ekonomik sıkıntılar ve dil problemleri gibi önemli engellerle karşılaşmışlardır. Bunların yanında bu süreçte çocuklarda öğrenme kaybının, okulu bırakma oranlarının ve çocuk işçiliğinin arttığı çalışmanın sonuçları arasında yer almaktadıren_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectZorunlu Göç, Covid-19 Pandemisi, Uzaktan Eğitim, Sığınmacı Çocuklar, Şanlıurfaen_US
dc.titleUZAKTAN EĞİTİM DÖNEMİNDE SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLAR (ŞANLIURFA)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FARİZE GÜNEŞ TEZ 15 HAZ (1) (1).pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.