Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3273
Title: ÖĞRETMEN PERFORMANSLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ KONUSUNDA ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ (ŞANLIURFA ÖRNEĞİ)
Authors: Durmuş, Esma
Keywords: Örgüt, Performans, Performans Değerlendirme, Denetim, Teftiş, Performans Yönetimi
Issue Date: 2022
Abstract: Bu çalışmanın konusu, resmi okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirilmesi ile ilgili görüş ve önerilerinin alınarak Şanlıurfa ili örneğinde incelenmesidir. Bu çalışma kapsamında, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde (Eyyübiye, Haliliye, Karaköprü) resmi ilkokullarda görev yapan 35 sınıf öğretmeni ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, katılımcıların öğretmen performanslarının değerlendirilmesi ile ilgili görüşlerinin alınması ve katılımcıların olası bir performans değerlendirme sistemine yönelik önerilerinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu çalışma nitel araştırma desenindedir. Araştırma kapsamında nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim yaklaşımı kullanılmıştır. Veri toplama süreci görüşme formu kullanılarak görüşme tekniğiyle yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında, betimsel analiz yöntemi ve yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak veri analizi yapılmıştır. Betimsel analiz yaklaşımına göre, görüşmeler sonucunda elde edilen veriler ışığında temalar oluşturulmuştur ve bu temalar doğrultusunda veriler araştırmacı tarafından yorumlanmıştır. Araştırma kapsamında; katılımcıların performans değerlendirme ile ilgili görüşleri özetlenip, yorumlanarak sunulmuştur. Bu kapsamda öğretmenlerin konuya ilişkin görüşlerine sık sık yer verilmiştir. Bu çalışma sonucunda, öğretmenlerin performans değerlendirme uygulamasını olumlu karşıladıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin genel anlamda eğitim öğretim hizmetlerinin niteliğini arttıracak tüm uygulamalara destek verecekleri görüşü V hakimdir. Performans değerlendirme uygulamasının öğretmen, öğrenci ve eğitim öğretim hizmetlerinin kalitesini arttıracağı görüşü hakimdir. Bu çalışma kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2018 yılında yayınlanan olası performans değerlendirme taslak metni katılımcılara ayrıntılı bir şekilde sunulmuştur. Taslak metinden hareketle öğretmenlerin olası bir performans değerlendirme sistemine yönelik görüşlerine başvurulmuştur. Olası sistemin güçlü ve zayıf yanları çalışma kapsamında ortaya çıkarılmıştır. Bu çalışma kapsamında; öğretmenlerin değerlendirme ve denetim sistemlerine olumlu yaklaşımlarının yanı sıra, olası performans değerlendirme sistemine yönelik endişeleri olduğu tespit edilmiştir. Olası sistemin kriterleri öğretmenler tarafından adaletli ve nitelikli bulunmamıştır. Süreç öncesi paydaşlardan görüş ve önerilerin alınmaması ve öğretmenlerin denetim dışında sürece dahil edilmemesi sistemin zayıf yanlarından sayılmıştır. Olası sistemin değerlendirici grubunda denetim alanında uzman kişilerin yer almaması sistemin geliştirilmesi gereken zayıf yanlarından sayılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, performans değerlendirilmesinin eğitim sektöründe hizmet kalitesi açısından uygulanabilir olduğu tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3273
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ESMA DURMUŞ PDF.pdf2.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.