Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3227
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSALMAN, Izat Jabar-
dc.date.accessioned2023-06-22T11:34:44Z-
dc.date.available2023-06-22T11:34:44Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3227-
dc.description.abstractYüce Allah kâinatta farklı türlerde çeşitli yaratıklar meydana getirmiştir. Bir kısmını akılla donatmış örneğin insanlar; bir kısmına da güç-kuvvet vermiştir، örneğin hayvanlar; diğer bir kısmını da gözle görülmeyecek özellikte yaratmıştır، örneğin cinler ve melekler… İşte bu yüzden cin ve meleklerin varlığıyla ilgili pek tartışma، kuşku ve farklı görüşler meydana gelmiştir. Özellikle görülmeyen her şeyi inkâr eden materyalist münkirler bunların varlığını yok sayıp kuşaktan kuşağa intikal eden bir efsane olarak görmektedirler. Öte yandan meleklere ve cinlere inanmak -tıpkı Cennetin varlığına ve kabir azabının mevcudiyetini kabul etmek gibi- kabul edilmesi gereken “gayba iman” türünden temel bir inançtır. Bu durum aklî ve naklî delillerle ispatlanan bir konudur. Nitekim pek çok âyet-i kerime ve sahih olan hadis-i şerifler -inkâr edenlere karşı cinlerin ve meleklerin varlığını ispat etmektedir. Görülmeyen ve hissedilmeyen varlıkların bulunması aklen de mümkündür; yani akıl، duyularımızla kavrayamadığımız ve hissedemediğimiz varlıkların yokluğunu zorunlu olarak inkâr etmez. Ayrıca yüce Allah göremediğimiz varlıkları yaratabilme gücüne sahiptir. Bu yüzden bu tür varlıkların inkâr edilmesinde herhangi bir tutarlılık söz konusu değildir. Hatta bu tür bir inkâr akli gerçeklere de aykırıdır. Nitekim feza boşluğunu doldurmasına rağmen havayı göremiyoruz. İşte tıpkı bunun gibi melekleri ve cinleri de görme kabiliyetine sahip değiliz. Üstelik “bir şeyin varlığının ispatı için mutlaka bilim adamlarının icadı zorunludur” şeklinde bir kural yoktur. Nitekim varlığı kesin olarak bilindiği halde keşfedilmemiş pek çok evren sırrı bulunmaktadır. Henüz yeni yeni keşfedilen bakteri ve virüs dünyası bu konuda örnek olarak verilebilir. Bu V kâinatın insanoğlundan milyonlarca yıl önce var olduğu da ayrıca bilinen bir gerçektir. Bu çalışma cinlerin varlığı ve özellikleri problemini ele almakta -sadece kötülüğü temsil ettikleri şeklindeki yaygın inanışın aksine- onların da tıpkı insanlar gibi hem iyiliğe hem kötülüğe kabiliyetleri olan varlıklar olduğunu ortaya koymaktadır. Tezde kaynak olarak cinlerin varlığından، özelliklerinden، Allah’a ibadet ile mükellef oluşlarından ve Hz. Peygamberle görüşmelerinden söz eden âyet-i kerime ve hadis-i şerifler kullanılmış ve bu konudaki çalışmalar bilimsel bir gözle incelenip değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectCin، Melek، Gayb، İman، Kâinat.en_US
dc.titleEL-CİN Fİ’L-KURAN VE’S-SÜNNE VE’L İLMİ’L-HADİSen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IZAT JABAR TEZ SON ŞEKİL WORD ا04.09.pdf2.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.