Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3207
Başlık: İNSAN KAYNAKLARI UYGULAMALARININ KURUMSALLAŞMAYA ETKİLERİ: ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA BİR UYGULAMA
Yazarlar: Demir, Orhan
Anahtar kelimeler: İnsan Kaynakları Uygulamaları, Kurumsallaşma, Özel Eğitim Kurumları
Yayın Tarihi: 2021
Özet: Değişen dünya düzeni ile beraber, son dönemlerde işletmelerin ağırlık verdiği konuların başında kurumsallaşma ve kurumsal kimlik kazanma çalışmaları gelmektedir. İşletmelerin en temel fonksiyonlarından biri olan İnsan Kaynakları Yönetimi (İKY), kurumların geleceklerinin şekillenmesinde etkin bir misyona sahiptir. Özel eğitim kurumlarının kurumsallığı, ilgili kişilerce büyük önem taşımaktadır. Kurumsallaşma aynı zamanda kalite göstergesi olabilmektedir. Şanlıurfa ilindeki özel eğitim kurumlarında çalışanlarına yönelik alan araştırması yapılarak İKY uygulamalarının kurumsallaşmaya etkilerini görebilmek hedeflenmiştir. Tez çalışması üç bölümden oluşmaktadır. Tezin birinci bölümünde insan kaynakları uygulamaları ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Tezin ikinci bölümünde kurumsallaşma ve kurumsallaşmanın amacı hakkında bilgiler yer almaktadır. Tezin üçüncü ve son bölümünde özel eğitim kurumlarına yönelik bilgiler ve insan kaynakları uygulamalarının kurumsallaşmaya etkileri incelenmiştir. Ayrıca çalışma modelindeki değişkenlerle ilgili hipotezler kurulmuştur. İKY ölçeği: insan kaynaklı boyutları ile ilgili ölçek,2011 yılında Oya Özçelik ve çalışma grubu tarafından hazırlanmıştır ve Ertuğrul (2018)’in doktora tezinde kullanılmıştır. Anketin ikinci kısmında kurumsallaşma düzeyini ölçmek amacıyla Alpay vd., (2008) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Bu ölçekte tutarlık (6 ifade), şeffaflık (5 ifade) ve profesyonellik (7 ifade) olmak üzere toplam 18 ifade ve 3 boyuttan oluşmaktadır. v Araştırmada kullanılan anketlerden toplanan bilgilere SPSS 23.0 istatistik programında çeşitli istatistiksel analizler yapılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterdiği varsayılarak parametrik testler tercih edilmiştir. Araştırmada Korelasyon Analizi, Regresyon Analizi yapılmıştır. İki grup arasında farklılık olup olmadığını görmek amacıyla, farklılık varsa bu farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek amacıyla Bağımsız t Testi yapılmıştır. İkiden fazla grup arasında farklılık olup olmadığını görmek amacıyla, farklılık varsa bu farklılığın hangi gruptan ya da gruplardan kaynaklandığını belirlemek amacıyla ANOVA Testi yapılmıştır. İKY uygulamalarının Şanlıurfa’ da ki özel eğitim kurumlarındaki etkinliği ve özel eğitim kurumlarının kurumsallaşma çabalarına etkilerini incelenmesi ve aralarındaki ilişkilerin tespit edilmesiyle konunun bilimsel açıdan ne derece önemli olduğu ortaya konulmuş ve çalışma sonuçlarıyla ilgili olarak daha sonra yapılacak araştırmacılara ışık tutması amacıyla birtakım önerilerde bulunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3207
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
697635.pdf2.29 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.