Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/3185
Başlık: İLKOKULLARDA OKUL İKLİMİNİ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK UYGULAMA ÖRNEKLERİ
Yazarlar: Toğa, İsmail
Anahtar kelimeler: Okul iklimi, okul müdürü, öğretmen, öğrenci
Yayın Tarihi: 2021
Özet: Bu araştırma ilkokullardaki okul iklimini iyileştirmeye yönelik uygulama örneklerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada okul müdürlerinin görüşlerine göre okullarındaki okul iklimini iyileştirmek için yapılan uygulamaların belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden olan görüşme yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinin Haliliye ve Karaköprü ilçelerinde bulunan ilkokullardan oluşmaktadır. Araştırma kapsamında, Şanlıurfa’nın Karaköprü ve Haliliye ilçelerinde bulunan ilkokullarda görev yapan 21 okul müdürü ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veriler, görüşmecinin hazırladığı görüşme formu kullanılarak yüz yüze toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. İlkokullarda okul ikliminin iyileştirilmesi kapsamında okul müdürlerinden; kişiler arası ilişkilerin geliştirilmesi, olumsuz öğrenci davranışlarının azaltması, öğretmenlerin ve öğrencilerin motivasyonlarının artması ve okul ortamının iyileştirilmesine yönelik yaptıkları uygulamalar hakkındaki görüşleri alınmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, ilkokullarda okul iklimini iyileştirmeye yönelik uygulama örnekleri kapsamında; kişiler arası ilişkilerin geliştirilmesi için iletişimin sağlıklı ve kuvvetli olup okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin öğrencilere rol model olduğu tespit edilmiştir. Olumsuz öğrenci davranışlarının azaltılması için okul paydaşlarının rehberlik servisi ile birlikte hareket edip okul-aile-öğrenci iş birliği içerisinde oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin motivasyonunu artırmaya yönelik V sportif, kültürel ve sosyal faaliyetlerin düzenlenip başarılarının ödüllendirildiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin motivasyonunu artırmaya yönelik sosyal, kültürel, sportif faaliyetler gibi etkinliklerin düzenlenip ilgi, beceri ve yeteneğe göre kurs verildiği tespit edilmiştir. Okul ortamının iyileştirilmesine yönelik de okulun fiziki çevresinin öğrenciye göre düzenlendiği ve okul içinin öğrencinin ilgisini çekecek bir ortam haline getirildiği tespit edilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3185
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
677264.pdf1.28 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.