Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3171
Title: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE DUYGUSAL YEME DURUMUNUN İNCELENMESİ
Authors: Oruç, Esmanur
Keywords: Duygusal yeme, yeme davranıĢı, yeme bozuklukları, obezite, beslenme
Issue Date: 2021
Abstract: Duygusal yeme, bireylerin üzüntü, kaygı, stres gibi olumsuz duygular karĢısında yemek yemeye yönelmesi ile karakterize bir yeme bozukluğudur. Üniversite dönemindeki öğrencilerin yaĢam tempolarının değiĢmesinden ötürü beslenme düzenlerinde değiĢimlerin olduğu gözlemlenmiĢtir. Yapılan bu gözlemler doğrultusunda öğrencilerin, daha çok hazır gıdalara yönelmiĢ olduğunu, stres ve kaygıya bağlı olarak düzensiz beslenme alıĢkanlıklarının ortaya çıktığını söylemek mümkündür. Bu çalıĢma üniversite öğrencilerinde duygusal yeme durumunun incelenmesi amacıyla Harran Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 204 öğrencide yürütülmüĢtür. Öğrencilerin seçilmesi geliĢigüzel örneklem metoduyla yapılmıĢtır. Veri toplama araçları olarak 20 sorudan oluĢan “KiĢisel Bilgiler Formu” ve 35 sorudan oluĢan “Türkçe Duygusal Yeme Ölçeği” kullanılmıĢtır. Veriler SPSS 22 paket programı yardımıyla değerlendirilmiĢtir. Ölçeğin toplam puanı 150‟dir. 75 puan ve üstü duygusal yeme olarak kabul edilmektedir ve sonuçlarımıza göre ölçeğin ortalamasının düĢük düzeyde olduğu görülmüĢtür. Cinsiyet, BKI (Beden Kitle Ġndeksi) değeri, herhangi bir hastalık durumun varlığı, diyet yapma durumu ve günde beslenilen öğün sayısı gibi parametreler ölçeğin alt boyutlarına göre kıyaslanarak değerlendirilmiĢtir. ÇalıĢmaya baĢlarken belirlediğimiz hipotezler genel itibariyle ölçeğin alt baĢlıklarını desteklemiĢtir ve çalıĢma sonucumuz bekleneni vermesi açısından baĢarılı olmuĢtur. Sonuç olarak öğrencilere düzenli olarak diyetisyenler ve psikologlar tarafından eğitimler verilmesinin faydalı olabileceği düĢünülmüĢtür.
URI: http://hdl.handle.net/11513/3171
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
682672.pdf1.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.