Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAslan, Ömer Şahin-
dc.date.accessioned2023-06-21T08:22:49Z-
dc.date.available2023-06-21T08:22:49Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3167-
dc.description.abstractBu araştırma, öğretmenlerin mutluluk düzeylerini belirleyecek bir ölçek geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca araştırmada, öğretmenlerin mutluluk düzeylerinin kişisel bilgilerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Eğitim örgütlerinde çalışanlarının mutluluğu düzeyini bilmek ve çalışanları mutluluklarını arttıracak eylemlerde bulunmak sağlıklı örgüt kültürünün güçlenmesine destek çıkabilir. Araştırma nicel araştırma yönteminde tarama modeli kullanılarak hazırlanmıştır. Araştırmanın evrenini Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde (Eyyübiye, Haliliye, Karaköprü) görev yapmakta olan 12549 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklem grubunu ise, araştırma evreninden uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 580 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada; öğretmenlerin mutluluk düzeylerini belirlemek için araştırmacı tarafından oluşturulan öğretmen mutluluk ölçeği ve öğretmenlerin demografik bilgilerini belirlemek amacıyla “kişisel bilgiler formu” kullanılmıştır. Öğretmen mutluluk ölçeği geliştirme aşamasında madde havuzu oluşturulmuş ve uzman görüşleri alınmıştır. Daha sonra geçerlilik ve güvenirlilik analizleri yapılmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen verilerin analizinde Açımlayıcı Faktör Analiz, Doğrulayıcı Faktör Analizi, Cronbach Alfa Güvenirliği, MaddeToplam Puan Korelasyonu, Bağımsız Örneklem t testi, Mann-Whitney U-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way Anova) ve Kruskal-Wallis analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Öğretmen Mutluluk Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu görülmüştür. Öğretmen Mutluluk Ölçeği beş alt boyutlu bir yapıda oluşmuştur. Bu alt boyutlar: Kişisel Gelişim, Mesleki Tatmin, Yönetici V Yaklaşımı, İş Arkadaşı İlişkileri ve Öğrenci İlişkileri’dir. Ölçek 20 maddeden oluşmuştur ve ölçekte ters ifade bulunmamaktadır. Öğretmenlerin mutluluk düzeyleri cinsiyet değişkeni açısından ölçeğin Yönetici Yaklaşımı alt boyutunda anlamlı şekilde farklılaştığı, Kişisel Gelişim, Mesleki Tatmin, Yönetici Yaklaşımı, İş Arkadaşı İlişkileri ve Öğrenci İlişkileri boyutlarında ise anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür. Ayrıca öğretmen mutluluk düzeyinin eğitim düzeyi ve yaş değişkenine göre tüm boyutlarda anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı görülmüştür. Diğer taraftan, çalışma kapsamında araştırma sonuçları dikkate alınarak uygulayıcı ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectÖğretmen Mutluluğu, Mutluluk, Ölçek Geliştirmeen_US
dc.titleÖĞRETMEN MUTLULUĞU: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASIen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
687721.pdf1.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.