Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArıkan, Cennet-
dc.date.accessioned2023-06-14T12:27:38Z-
dc.date.available2023-06-14T12:27:38Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3095-
dc.description.abstractİşbirliğine dayalı öğrenme, bireyin kendisinin ve tüm grup arkadaşlarının öğrenmelerinden sorumlu olduğu, küçük gruplar oluşturularak kullanılan, öğrenci merkezli, uygulanabilirliği yüksek eğitsel bir stratejidir. Tutum, kişinin düşünce, duygu ve davranış eğilimlerini birbirleriyle uyumlu kılar. Bu araştırmada işbirliğine dayalı öğretim yönteminin öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersi yatkınlıkları ile demokratik tutumlarına olan etkisini araştırmaktır. Araştırmada işbirliği öğretim yöntemi ile basketbol eğitimi alan 5.sınıf öğrencilerinden 231 katılımcı ile deney ve kontrol grubu olmak üzere ön test ve son test yarı deneysel çalışma modeli uygulanmıştır. Araştırmada beden eğitimi ve spor yatkınlık ölçeği ile demokratik tutum ölçekleri uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistik, İlişkisiz Örneklem T-Testi, İlişkili Örneklem T-Testi ve Anova testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre ön test ve son test arasında alt boyutlar içerisinde cinsiyet değişkeni “tutum” ve “kurallara uyma” ve “güven” boyutlarına ait puanları arasında istatiksel olarak anlamlı fark elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencileri aritmetik ortalama tutum puanlarının her iki ölçek için normal düzeyde olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectİşbirliği yöntemi, beden eğitimi, spor tutum, demokratik tutumen_US
dc.titleİŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR DERSİ ÖZYETERLİLİK VE TUTUM İLE DEMOKRATİK TUTUMLARINA OLAN ETKİSİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
754301.pdf1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.