Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/3027
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErcan, Mehmet-
dc.date.accessioned2023-06-14T07:19:17Z-
dc.date.available2023-06-14T07:19:17Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/3027-
dc.description.abstractÖğretimsel liderlik kapsamında okul yöneticilerinin rollerinden bazıları öğretmenlerin akademik gelişimleri için ihtiyaç duydukları desteği sağlama, kaynak sağlama ve yeni öğretim stratejilerinin kullanılmasını özendirme şeklinde sıralanabilir. Etkili okul müdürleri eğitimde güncel gelişmeleri takip eden ve öğretmenler ile öğrenci gelişimini destekleyen kişilerdir. Bu açıdan okul yöneticilerinin günümüzde çokça vurgulanan ve disiplinler arası bir anlayış içeren STEM eğitiminde lider davranışlar sergilemesi son derece önem kazanmaktadır. Bu araştırma, öğretimsel lider olarak okul yöneticilerinin STEM eğitimi hakkındaki görüşlerinin incelenmesini amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemine dayalı bu çalışmada olgu bilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu kartopu örnekleme ile belirlenen Şanlıurfa’da görev yapan 9 okul yöneticisinden oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcılar tarafından dijital ortamda doldurulan bu formlar içerik analizi ile incelenerek değerlendirilmiştir. Öğretimsel bir lider olarak okul yöneticisi, güncel eğitim metotlarını, eğitim içeriklerini, okulun hedeflerini ve okul paydaşlarının isteklerini bir potada eritebilmelidir. Öğretimsel lider olarak yöneticilerinin öğretmenlerin akademik gelişimleri için ihtiyaç duydukları öğretime kaynaklık etme gibi rolleri açısından STEM eğitimine hâkim olmaları beklenmektedir. Katılımcı okul yöneticilerinin çoğunun STEM eğitimi hakkında bilgi sahibi oldukları, bazılarının ise bizzat T.C. V Millî Eğitim Bakanlığı tarafından düzenlenen eğitimlere katıldıkları görülmektedir. Okul yöneticilerinin STEM etkinlikleri ile ilgili karşılaştıkları zorluklar, materyal ve altyapı maliyetleri, sınıf mevcutları, STEM merkezine erişim, öğretmen motivasyonu, öğretmen yetkinliği ve ulusal sınav sistemi olarak ortaya çıkmıştır. Bu zorlukların bir kısmının giderilmesinde yöneticilerin etkin öğretimsel liderlik davranışları göstermesi beklenirken ek olarak sistem desteğinin de gerekli olduğu tespit edilmiştir. Katılımcı okul yöneticilerinin okullarındaki STEM temelli etkinlikler için öğretim konusunda bizzat kaynaklık etme davranışlarının yeni yüzyıl becerilerinin öğrencilere kazandırılmasında önem taşıdığı anlaşılmaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectÖğretimsel Liderlik, STEM Eğitimi, Okul Yöneticilerien_US
dc.titleÖĞRETİMSEL LİDER OLARAK OKUL YÖNETİCİLERİNİN STEM EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
660180.pdf2.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.