Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2927
Title: VİYOLA EĞİTİMİNDE KULLANILAN SAĞ EL VE SOL EL TEKNİKLERİ, METOTLARI VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİN BELİRLENMESİ
Authors: Ertuğrul, Kübra
Keywords: Müzik Eğitimi, Mesleki Müzik Eğitimi, Viyola Eğitimi
Issue Date: 2022
Abstract: Çalgı eğitimi müzik öğretmeni adayları için çok önemli bir yere sahiptir, çünkü müzik öğretmeni adayları mesleki yaşantısında çalgısıyla kendilerini müzikal olarak ifade edebilir ve öğrendiği bilgileri çalgısıyla örneklendirebilir. Bu doğrultuda çalışmada, Türkiye’de ki Eğitim Fakültelerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında görev yapan viyola eğitimcilerinin görüşleri doğrultusunda, viyola eğitiminde sıklıkla kullanılan sağ el ve sol el teknikleri, bu tekniklerin öğretiminde kullanılan metotlar ve öğretim yöntem tekniklerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Viyola eğitimine yönelik yapılan bu çalışma, literatüre katkı sağlaması, özgün olması, gelecekte yapılacak olan çalışmalara kaynaklık etmesi ve viyola eğitiminin daha verimli hale getirilmesine katkı sağlayacağı bakımından önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Konuyla ilgili öncelikle literatür çalışması yapılmış, çalışmanın amacına yönelik sorular tespit edilerek bu doğrultuda çalışma grubu belirlenmiş ve Harran Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu’nun 15.02.2021/25 sayılı onayı ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan 13 viyola eğitimcisi oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu form iki bölümden oluşmaktadır, birinci bölümde öğretim elemanlarının demografik bilgilerine yönelik sorular, ikinci bölümde ise 8 açık uçlu soru yer almaktadır. Görüşme sonucunda elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiş ve frekans yüzde hesaplamalarıyla veriler desteklenmiştir. v Araştırma sonucunda, viyola eğitimcilerinin en sık kullandığı üç sağ el tekniği olduğu ve sırasıyla bu tekniklerin detache, legato, staccato, olduğu tespit edilmiştir. Genellikle öğrencilerin her birinin seviyesinin farklı olmasından dolayı sınıf düzeyinde sağ el tekniklerinin dağılımına ulaşılamamıştır. Viyola eğitimcilerinin sol el tekniği olarak sıklıkla doğru tutuş, vibrato ve pozisyon geçişi tekniklerini kullandığı görülmektedir. Sıklıkla kullanılan sağ el ve sol el tekniklerine yönelik öğretim elemanlarının Ayfer Tanrıverdi (1-2-3-4) kitapları, Ömer Can Viyola Metodu (1-2-3-4) ve Mazas etütlerini kullandıkları görülmüştür. Viyola eğitimcilerinin sağ el ve sol el tekniklerinin öğretimine yönelik anlatma yöntemi, gösterip yaptırma ve problem çözme yöntem ve tekniklerini kullandıkları tespit dilmiştir. Ayrıca öğretim elemanlarının araştırmainceleme, sunuş yolu ve işbirlikli öğrenme gibi öğretim stratejilerini kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2927
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
782672.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.