Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2864
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDemir, Aynur-
dc.date.accessioned2023-06-12T11:01:28Z-
dc.date.available2023-06-12T11:01:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/2864-
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, öğretmen hareketliliğinin ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisini ampirik olarak ortaya koymaktır. Çalışmanın evreni Şanlıurfa‟da ilkokul kademesini tamamlamak üzere olan 4. Sınıflardır. Çalışmanın örneklem grubu Şanlıurfa ili merkez Haliliye, Eyyübiye, Karaköprü ilçelerindeki sosyoekonomik düzeyi yüksek, orta ve düşük muhitteki okul olarak tabakalandırılmış, her tabakadan bir okul seçilerek 3 okul ve 6 sınıf ile araştırmanın çalışma grubu oluşturulmuştur. Çalışma ilişkisel araştırma deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, hem nitel hem de nicel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı karma yöntem olarak yapılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunu, okul müdürleri ve öğrencilerin derslerine girecek öğretmenlere uygulanan “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ve öğrencilere uygulanan “Öğrenci Tanıma Formu”; nicel boyutunu ise öğrencilere uygulanan “Akademik Başarı Testi” oluşturmuştur. Toplanan nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yönetimi kullanılmıştır. Öğrencilere uygulanan “Akademik Başarı Testi” verileri ise istatistiksel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Nicel verilerin analizinde çarpıklık ve basıklık katsayılarına bakılmış, normal dağılıma sahip olmadığı görülen veriler üzerinde parametrik olmayan Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğretmen hareketliliğinin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu ve yüksek, orta ve düşük SED (Sosyoekonomik Düzey) düzeyine sahip okulların 4. sınıf düzeyinde öğretmen hareketliliğinin akademik başarı üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectAkademik başarı, eğitim sorunları, öğretmen hareketliliği, ilkokul öğrencisi, öğretmen istihdamı.en_US
dc.titleÖĞRETMEN HAREKETLĠLĠĞĠNĠN ĠLKOKUL ÖĞRENCĠLERĠNĠN AKADEMĠK BAġARILARI ÜZERĠNDEKĠ ETKĠLERĠen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
768734.pdf3.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.