Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2864
Başlık: ÖĞRETMEN HAREKETLĠLĠĞĠNĠN ĠLKOKUL ÖĞRENCĠLERĠNĠN AKADEMĠK BAġARILARI ÜZERĠNDEKĠ ETKĠLERĠ
Yazarlar: Demir, Aynur
Anahtar kelimeler: Akademik başarı, eğitim sorunları, öğretmen hareketliliği, ilkokul öğrencisi, öğretmen istihdamı.
Yayın Tarihi: 2022
Özet: Bu çalışmanın temel amacı, öğretmen hareketliliğinin ilkokul öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisini ampirik olarak ortaya koymaktır. Çalışmanın evreni Şanlıurfa‟da ilkokul kademesini tamamlamak üzere olan 4. Sınıflardır. Çalışmanın örneklem grubu Şanlıurfa ili merkez Haliliye, Eyyübiye, Karaköprü ilçelerindeki sosyoekonomik düzeyi yüksek, orta ve düşük muhitteki okul olarak tabakalandırılmış, her tabakadan bir okul seçilerek 3 okul ve 6 sınıf ile araştırmanın çalışma grubu oluşturulmuştur. Çalışma ilişkisel araştırma deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma, hem nitel hem de nicel araştırma yaklaşımlarının birlikte kullanıldığı karma yöntem olarak yapılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunu, okul müdürleri ve öğrencilerin derslerine girecek öğretmenlere uygulanan “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ve öğrencilere uygulanan “Öğrenci Tanıma Formu”; nicel boyutunu ise öğrencilere uygulanan “Akademik Başarı Testi” oluşturmuştur. Toplanan nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yönetimi kullanılmıştır. Öğrencilere uygulanan “Akademik Başarı Testi” verileri ise istatistiksel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Nicel verilerin analizinde çarpıklık ve basıklık katsayılarına bakılmış, normal dağılıma sahip olmadığı görülen veriler üzerinde parametrik olmayan Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda öğretmen hareketliliğinin öğrencilerin akademik başarıları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu ve yüksek, orta ve düşük SED (Sosyoekonomik Düzey) düzeyine sahip okulların 4. sınıf düzeyinde öğretmen hareketliliğinin akademik başarı üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturduğu görülmüştür.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2864
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
768734.pdf3.1 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.