Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2836
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPostacı, Hasan-
dc.date.accessioned2023-06-12T06:16:15Z-
dc.date.available2023-06-12T06:16:15Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/2836-
dc.description.abstractBu çalışmanın genel amacı, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi yönetiminin örgün eğitim ve öğretim alanındaki çalışmalarını, yönetici görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Ayrıca, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesinin örgün eğitim ve öğretim çalışmalarını inceleyerek, eğitimde yerel yönetimlerin rollerini, önem ve etkilerini değerlendirmek de amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2014 yılı itibari ile Şanlıurfa belediyesinin büyükşehir belediyesistatüsü elde ettiği dönemden 2020 yılı Haziran ayına kadar olan sürede örgün eğitim ve öğretime yönelik yapılan çalışmalar hakkında belediye çalışanlarından üst ve orta düzey yöneticilerin görüşleri alınmıştır. Yönetici görüşlerini toplamada kullanılan veri aracı olan Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu, araştırmacı tarafından metodolojiye uygun olarak geliştirilmiştir. Görüşme Formu, ikisi kişisel bilgiler ve yedisi ise belediyenin yaptığı eğitim çalışmalarıyla ilgili olmak üzere toplam dokuz sorudan oluşmaktadır. Kişisel bilgiler hariç diğer sorular açık uçlu sorular şeklindedir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden Durum Çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2019 birinci dönemi ile 01.06.2020 tarihine kadar olan ikinci dönemde Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi yönetiminin görev almış üst ve orta düzey yöneticiler oluşturmuştur. Araştırma, bu grup arasından tabakalı örnekleme yöntemi ile belirlenen toplam 18 yönetici üzerinde yürütülmüştür. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu aracılığıyla Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi yönetiminde görev almış üst ve orta düzey 18 yöneticiden elde edilen veriler, doküman analizi ile çözümlenmiştir. Çözümlemede doğrudan alıntılara sıklıkla yer verilmiştir. Verilerin çözümlenmesinden ulaşılan sonuçlar şöyledir; Araştırmaya katılan yöneticilere göre, Şanlıurfa’nın eğitimde başarısız bir ildir. Katılımcılara göre bu V sorunun akademik koşullar ve fiziki koşullar olmak üzere iki boyutu vardır. Bunlardan akademik koşullar; mevsimlik tarım işçileri, öğretmen, sınav başarısı kişisel gelişim ve sanatsal-sportif sorunlarla ilgilidir. Fiziksel koşullar ise; kalabalık sınıflar, okulların gerekli imkânlara sahip olmaması ile ilgilidir. Katılımlara göre, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesinin yürüttüğü örgün eğitim ve öğretim çalışmaları, fiziki altyapı ve donanım ile akademik çalışmalar başlığı altında toplanabilir. Bu çalışmalar kısaca; genel yapım/onarım işleri, ortak projeler, malzeme yardımları gençlik/kültür merkezler, tesis yapımı ve araç/ulaşım destekleri şeklinde özetlenebilir. Katılımcıların eğitimde yerelleşmeye yönelik görüşleri, dört başlık altında toplanmıştır. Bunlar: Mevcut mevzuat örgün eğitim misyonu bağlamında genişletilmeli, Mevcut mevzuat yeterlidir, Mevcut mevzuat örgün eğitim misyonu bağlamında daraltılmalıdır ve Yeni yasal düzenlemelerle eğitimde yerelleşme modeli oluşturulmalıdır. Araştırma sonunda, Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesinin ildeki eğitim ve öğretime maddi ve akademik anlamda ciddi hizmetlerde bulunduğu ve bu hizmetlere yönelik yönetici görüşlerinin farklılıklar arz ettiği belirlenmiştir. Bu itibarla mevcut yasal çerçevede Büyükşehir Belediyesinin ildeki eğitim ve öğretim hizmetlerinin ildeki milli eğitim müdürlüğü ile koordineli yürütülmesi gerektiği değerlendirilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectYerel yönetimler, Örgün eğitim, Büyükşehir belediyesi, Yerelleşmeen_US
dc.titleYEREL YÖNETİMLERDE ÖRGÜN ÖĞRETİM ÇALIŞMALARI İLE İLGİLİ YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hasan Postacı Tez Baskı.pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.