Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2815
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTürk, Necati-
dc.date.accessioned2023-06-09T07:58:38Z-
dc.date.available2023-06-09T07:58:38Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/2815-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Şanlıurfa ilindeki ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin yeterlilik düzeylerini belirlemektir. Bu çalışmada nicel yöntemlerden olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ili merkez ilçelerindeki (Eyyübiye, Haliliye ve Karaköprü) ortaöğretim kurumlarında görev yapan 3.422 öğretmen oluşturmaktadır. Örneklem ise 432 katılımcı ile oluşturulmuştur. Araştırmada veriler Bayraktar (2015) tarafından geliştirilen “Eğitimde Teknoloji Kullanım Düzeylerini Belirleme Ölçeği” ile toplanmıştır. Öğretmen ve yöneticiler tarafından elektronik ortamda doldurulan anketin yanıtları SPSS 25.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Cinsiyet, yaş, branş, kıdem, unvan, yurtdışı ziyareti, mezuniyet ve öğrenim değişkenlerine göre analizler yapılmış, anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır. Ortaöğretim kurumlarında görevli öğretmen ve yöneticilerin eğitimde teknoloji kullanım düzeylerinin belirlenmesi amacıyla yapılan bu araştırma sonucunda araştırmaya katılan öğretmen ve yöneticilerin eğitimde teknoloji kullanım düzeylerinin yüksek olduğu sonucu bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre erkek katılımcılar ile kadın katılımcılar arasında eğitimde teknoloji kullanım düzeyleri bakımından erkek katılımcılar lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Katılımcılardan yaşı genç olanların yaşlı olanlara, branşı sosyal bilimler alanında olanların diğer alanlarda olanlara, kıdem süresi az olanların kıdem süresi çok olanlara, unvanı yönetici olanların öğretmen olanlara, V yurtdışı ziyareti olanların olmayanlara, eğitim fakültesi mezunu olanların farklı fakültelerden mezun olanlara ve lisansüstü eğitim alanların lisansüstü eğitim almayanlara göre eğitimde teknoloji kullanım düzeyleri daha yüksek çıkmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectEğitim teknolojisi, öğretmen, yönetici, ortaöğretim kurumları, eğitime teknoloji entegrasyonu.en_US
dc.titleORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİN EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMINA İLİŞKİN YETERLİLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ (ŞANLIURFA ÖRNEĞİ)en_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
692397.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.