Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2810
Başlık: BETON YOL PERFORMANSINA MAKRO VE MĠKRO FĠBERLERĠN ETKĠSĠNĠN ARAġTIRILMASI
Yazarlar: Kızılelma, Ronay
Anahtar kelimeler: Beton yol, makro ve mikro lif, yaĢlandırma, kayma analizi, aĢınma
Yayın Tarihi: 2021
Özet: Beton yollarda, uygun olmayan derz aralıkları, farklı iklim koĢulları, trafik yükü gibi faktörler yol performansını etkilemektedir. Beton yollarda kullanılan lifler, betonun özelliklerini iyileĢtirip zaman içinde oluĢabilecek deformasyonları da minimize edebilmektedir. Bu çalıĢmada, makro lif ve mikro lif etkisinin beton yol performansına etkisi araĢtırılmıĢtır. Öncelikle çalıĢmada kullanılan kırma kireçtaĢı agregasına; metilen mavisi deneyi, Slake durabilite deneyi, Los Angeles aĢınma deneyi ve XRF, XRD analizleri uygulanıp agreganın karakteri ve özellikleri belirlenmiĢtir. Hacimce %0.3, %0.6, %0.9 oranlarında; makro lif olarak polipropilen, mikro lif olarak poliamid kullanılarak makro lif ve mikro lifin beton yol performansına etkisi incelenmiĢtir. Kontrol betonu, 3 farklı oranda makro lifli ve 3 farklı oranda mikro lifli olmak üzere, beton numuneler oluĢturulup sertleĢmiĢ beton deneyleri uygulanmıĢtır. SertleĢmiĢ betona uygulanan deneyler; ultrasonik geçiĢ hızı, basınç dayanımı, eğilmede çekme dayanımı, donma-çözülme, yaĢlandırma, kayma analizi, böhme aĢınma, kılcal su emme, çarpma dayanımı deneyleri ve SEM analizidir. Sonuç olarak, hem makro hem de mikro lifin; basınç ve eğilme dayanımını artırdığı görülmüĢtür. Bunun yanı sıra makro ve mikro liflerin genel olarak beton performansını iyileĢtirdiği görülmüĢtür.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2810
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
689789.pdf6.89 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.