Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2809
Başlık: OKUL YÖNETİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Yazarlar: Güldaş, Şura
Anahtar kelimeler: Sosyal Medya, Okul Yönetimi, Örgütsel İletişim, Pandemi
Yayın Tarihi: 2021
Özet: Bu çalışmanın amacı; sosyal medya uygulamalarının okul yönetim aracı olarak kullanımına ilişkin ortaokul öğretmen görüşlerini belirlemek, bu görüşleri çeşitli değişkenlere göre analiz etmektir. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde kamuya ait ortaokullarda görevli 642 branş öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Tarama modelinde yürütülen araştırmada veriler, Okul Yönetim Aracı Olarak Sosyal Medya Öğretmen Anketi (OYASMA) ile elde edilmiştir. Araştırmanın yürütüldüğü okullarda öğretmenlerin çok büyük çoğunluğunun (%94) sosyal medya hesabının bulunduğu görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenler; sosyal medyanın yönetim aracı olarak kullanılmasını olumlu, etik ve etkili bulduklarını; sosyal medya kullanımını teknolojik bir gereklilik olarak gördüklerini ve okul içi iletişimde yoğun biçimde kullandıklarını belirtmiştir. Bunun sebeplerini de sosyal medyanın zaman tasarrufu sağladığı, kırtasiye israfını engellediği ve yönetimde pratiklik sağladığı şeklinde sıralamışlardır. Araştırmaya katılan öğretmen görüşlerinden, görev yaptıkları okullarda mesai gün ve saati dışında ve ders esnasında sosyal medya yolu ile yönetsel mesajlar aldıkları belirlenmiştir. Katılımcı öğretmenlerin yaklaşık yarısı bu durumdan rahatsızlık duymazken bir kısmı rahatsızlık duymakta ve bir kısmı da kısmen rahatsızlık duymaktadırlar. Araştırmanın yürütüldüğü okullarda okul yönetim aracı olarak en sık kullanılan sosyal medya hesapları WhatsApp, Facebook ve Instagram V şeklindedir. Araştırmaya katılan öğretmenlere göre yöneticilerin sosyal medya üzerinden kendilerine ulaşması yönetsel ağırlıklıdır. Bu durum, araştırmaya katılan öğretmenlerin görev yaptığı okul yöneticilerinin sosyal medyayı yönetsel amaçla aktif olarak kullandıklarını göstermektedir. Araştırmada okul yönetiminde sosyal medya olgusunun yeni ve yadsınamaz bir gerçek olduğu, bu konuda daha çok çalışmanın yapılmasının ihtiyaç olduğu sonucuna varılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2809
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
1Şura Güldaş1 AĞUSTOS TEZ SON).pdf1.55 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.