Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2699
Başlık: UZAKTAN EĞİTİMLE VERİLEN ORTAOKUL MÜZİK DERSLERİNİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ
Yazarlar: Uman, Melisa
Anahtar kelimeler: Müzik Eğitimi, Genel Müzik Eğitimi, Uzaktan Eğitim
Yayın Tarihi: 2023
Özet: Uzaktan eğitim ilk bakışta dezavantaj gibi görünse de zaman ve mekân yönünden esneklik sağlayan yenilikçi bir modeldir. Bu esneklik öğrenmeyi hedefleyen herkese eşit fırsat sunar. Salgın süreci ile karşı karşıya kalınan uzaktan eğitim sürecinde, genel müzik eğitiminin mevcut durumu önemli bir yere sahiptir. Bu doğrultuda ortaokul müzik öğretmenlerinin görüşlerine bakıldığında; uzaktan eğitim sürecinde, ortaokul müzik dersi ve derse hazırlık sürecinin mevcut durumu, uzaktan eğitim dersinde yapılan etkinliklerin durumu, müzik derslerinin verimlilik durumu, ders sürecinde yaşanılan sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılan araştırmada, veriler yarı yapılandırılmış, görüşme formu ile toplanmış, elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Yüzde frekans gibi temel istatistiksel yöntemlerle veriler desteklenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde rastgele seçilen ortaokul düzeyinde 30 tane ortaokulda görev yapan 33 gönüllü müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışma Harran Üniversitesi Sosyal ve Beşerî Bilimler Etik Kurulunun 18.03.2022/33 sayılı onayı ile yürütülmüştür. Araştırmanın sonucunda, online ders süresinin yeterli görüldüğü, öğrencilerin derse katılım durumun yetersiz olduğu, yalnızca derse katılan öğrencilerin verilen ödevleri yerine getirebildiği, öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerini etkili bir şekilde kullanabildiği, derse hazırlık sürecini etkileyen olumlu faktörlerin verimli çalışmaya olanak sağladığı ve uzaktan eğitim sisteminin avantajlarından biri olduğu, uzaktan eğitim sürecinde en çok yaşanılan teknik problemin internet kaynaklı olduğu, teknik dışında diğer faktörlerinde V uzaktan eğitimde etkili olduğu, uzaktan eğitimde verim sağlamak için müzik derslerinde analiz ve iyileştirme yapılması gerektiği, öğrenciler ve öğretmenlere derslerde kamera açma zorunluluğu getirilmesi, öğretmenler için uygun ortam sağlanması ve teknolojik araçların temin edilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2699
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10531773.pdf1.33 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.