Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11513/2645
Title: | KÜLTÜREL MİRASIN FOTOGRAMETRİK OLARAK MODELLENMESİ VE SAYISAL ORTAMDA SUNULMASI |
Authors: | Erol, Cem |
Keywords: | Deformasyon, restorasyon, 3B (Üç Boyutlu), Kültürel Miras, Fotogrametri |
Issue Date: | 2022 |
Abstract: | Tarihi ve kültürel varlıklarımız gün geçtikçe deformasyonlara uğramakta. Günümüz teknolojisi ve bilimiyle bu tarihi yapılar 3B (Üç boyutlu) olarak işlenebilmekte ve saklanabilmektedir. Bu 3B veriler; görselleştirme, restorasyon çalışmaları ve yeniden üretilme aşamasında yapının mimari dokusuna en az tahribatla çalışma olanağı sağlamaktadır. Tarihi yapıların Şehir ekonomisine de önemli ölçüde katkısı bulunmaktadır. Bu katkılar o tarihi yapının ziyaret edilmesi, Şehirde konaklama, o yörenin yemek kültüründen tatma, alışveriş yapılması gibi birçok nedenle Şehir ekonomisini canlı tutabilmektedir. En önemli etkenlerden birisi de o tarihi yapıların ziyaretini gerçekleştiremeyecek olan bireyler için sayısal ortamda sunumu yapılarak kültürel varlıklarımızı tanıtmak ve cazibe merkezi konumuna gelmeleri için yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekmektir. Teknolojinin gelişmesi ile kültürel miraslar sanal ortamlar aracılığıyla topluma aktarılmakta ve buna bağlı olarak; sanal müze kavramı, web tabanlı sayısal ortamda gezi imkânı sunan yazılımlar ile deneyimlenmesi daha kolay hale gelmektedir. Bu tez çalışması kapsamında; Adıyaman ili, Besni ilçesinde bulunan Kızılin Köprüsü, Adıyaman ili, Kâhta ilçesinde bulunan Karakuş Tümülüsü ve Karakuş Tümülüsü içerisinde bulunan Aslan Başı Heykeli çalışma konusu olarak belirlenmiştir. Yersel ve hava fotogrametrisi yöntemleri kullanılarak bu kültür mirası yapıların 3B modellenmesi ve sayısal ortamda sunumu gerçekleştirilmiştir. |
URI: | http://hdl.handle.net/11513/2645 |
Appears in Collections: | Fen Bilimleri Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
776888.pdf | 4.43 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.