Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2644
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKarahan, Mehmet Baver-
dc.date.accessioned2023-03-14T07:14:38Z-
dc.date.available2023-03-14T07:14:38Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/2644-
dc.description.abstractİnsan davranışlarını değiştirme ve geliştirme sürecinin en önemli unsurlarından birisi öğretmendir. Öğretmen yetiştirme görevi Türkiye’de 1982’den bu yana üniversitelere verilmiştir. Üniversiteler kendi bünyesinde bulunan bölümlerde yetiştirecekleri öğretmen adayları için belirledikleri; eğitim sistemine, öğretmenlik sürecinde karşılaşabilecekleri problemlere ve alan konusunda bilgi sahibi olabilecekleri şekilde bir program oluştururlar. Başka bir ifadeyle bu eğitim programları amacına uygun ve meslek hayatında kullanabileceği bilgilerin uygulanabilirliğine göre hazırlanmaktadır. Müzik Öğretmenliği programı da bu amaçlar doğrultusunda hazırlanmaktadır. Bilindiği gibi 18/08/2020 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu kararına göre öğretmenlik programlarındaki derslerin, müfredatlarının ve kredilerinin belirlenmesinde Alan Eğitimi, Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Genel Kültür Dersleri grupları adıyla ve aynı sıralamaya dikkat edilmesi şartıyla ders sayısı, ders saati/kredi sayısı ve yoğunluğu konusunda yükseköğretim kurumlarının ilgili kurullarının yetkilendirilmesine karar verilmiştir. Bu karar ile tüm öğretmenlik programlarında olduğu gibi müzik öğretmenliği lisans programında da yeni program geliştirme ya da güncelleme çalışmalarının önü açılmıştır. Bu çalışmada Cumhuriyetin ilk yıllarından bugüne kadar kullanılan Müzik Öğretmeni Yetiştirme Programları ve programlarda bulunan derslerin dağılımları literatür çalışması yapılarak incelenmiştir. Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Lisans Programından mezun olan öğrencilerin ve öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı mevcut akademik kadrosu ve fiziki şartları dikkate alınarak yeni Müzik Öğretmenliği Lisans Programı modeli geliştirilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda 2018 Müzik V Öğretmenliği Lisans Programının yetersiz olduğu ortaya çıkmıştır. Batı Müziği Teori ve Uygulaması, Piyano ve Çok Sesli, Koro derslerinin dönem olarak ve saat olarak arttırılması, Müzik Biçimleri ve Eşlik dersinin zorunlu olması, Çalgı Bakım Onarım, Koro Yönetimi, Bireysel Çalgı Öğretimi ve Bireysel Piyano dersinin yeniden programa dahil edilmesi sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectLisans programı, müzik eğitimi, müzik öğretmeni, alan eğitimi, mesleki müzik eğitimien_US
dc.titleMÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMI ALAN EĞİTİMİ DERSLERİNE İLİŞKİN MODEL ÖNERİSİen_US
dc.typeThesisen_US
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10531767.pdf7.57 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.