Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2624
Title: YABANCI DİL DERSİNDE UZAKTAN VE YÜZYÜZE EĞİTİMİN AKADEMİK BAŞARI AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI: HARRAN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Authors: Bütün, Mehmet Bakır
Keywords: Uzaktan Eğitim, Uzaktan Eğitimde Akademik başarı, Yabancı dil eğitimi.
Issue Date: 2022
Abstract: Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde zorunlu olarak okutulan yabancı dil II dersinde uzaktan ve yüz-yüze eğitim alan öğrencilerin akademik başarı açısından karşılaştırmasını yapmaktır. Araştırma ile yabancı dil II zorunlu ortak dersinin öğrencinin tercihine bırakılarak ister UE isterse yüz yüze eğitim şeklinde verilmesi durumunda akademik başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre analizi yapılmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup ilişkisel araştırma modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini Harran Üniversitesinde 2018-2019 Eğitim Öğretim yılı Bahar Yarıyılında birinci sınıfa kayıtlı olan tüm öğrenciler, örneklem ise Harran üniversitesi 2018- 2019 Eğitim Öğretim yılı bahar yarıyılı birinci sınıfa kayıtlı öğrenciler içeresinden Yabancı Dil II dersini tercih eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Harran Üniversitesi Öğrenci Bilgi sistemi kullanılmıştır. Verilerin analizi betimsel analiz yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 23.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada her değişken için (cinsiyet, yaş, alan ve öğretim yöntemi) analiz öncesi normallik analizleri yapılmıştır. Veriler normallik varsayımına uygun olduğundan parametrik testler kullanılmıştır. Zorunlu olarak okutulan Yabancı Dil-II dersini uzaktan veya yüz yüze alan öğrencilerin akademik başarılarının cinsiyet ve öğretim yöntemi değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için bağımsız örneklem t-testi, yaş ve alan değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemek için ise tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. Ayrıca cinsiyet, yaş ve öğretim yöntemi ile geçme-kalma arasındaki ilişkiyi belirlemek için ise ki-kare analizi yapılmıştır. V Araştırma sonuçlarına göre; öğrencilerin yüz yüze eğitim yoluyla aldıkları Yabancı Dil-II dersindeki akademik başarıları arasında cinsiyet değişkenine göre, yaş değişkenine göre, alan değişkenine göre ve öğretim yöntemi değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bununla beraber, öğrencilerin UE yoluyla aldıkları Yabancı Dil-II dersindeki akademik başarıları arasında cinsiyet değişkenine göre ve alan değişkenine göre anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu araştırma, Harran Üniversitesi'ndeki öğrencilerin uzaktan ya da yüz yüze eğitim şeklinde seçebildikleri Yabancı Dil II zorunlu dersindeki akademik başarı durumunu çeşitli değişkenlere göre analiz etmesi açısından önemlidir. Bu açıdan çalışmanın literatüre katkı sağlaması beklenebilir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2624
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
773110.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.