Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2618
Title: İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE PERFORMANS DEĞERLEME: ŞANLIURFA İLİNDE BİR ARAŞTIRMA
Authors: Daş, Sinan
Keywords: İnsan kaynakları, Performans, performans değerlemesi, iş gücü, verimlilik.
Issue Date: 2022
Abstract: Performans değerleme, işletmelerde belirtilen hedeflere istenilen düzeyde ulaşılması için gerekliliği olan en önemli unsurlardan biridir. Performans değerleme sadece çalışanların çalışma hayatındaki iş gücü potansiyelini değerlendirmek değil, çalışanların başarılarını işletmeye uygun bir şekilde ölçmektir. Performans değerleme, süreklilik arz etmesi ve geri bildirime sahip olması nedeniyle bir süreç ifade eder. Performans değerlendirme bir süreç olarak, bir birikim yönetimi sisteminin bütünün değişkeni bir kısmı ve motivasyon, verimlilik, ödüllenme ve kişisel gelişim gibi bileşenleri içerir. Bu kapsamlı performansın değerlemesinin hedeflediği amaç, işletme içi uygulamalara ilişkin tespitlerin keskinliğini ve muhafaza edilmesini artırmaktır. Bu çalışmanın amacı, insan kaynakları yönetiminde performans değerlemenin önemini araştırmaktır. Bu amaçla, birinci bölümde insan kaynaklarına yönelik genel bilgiler; ikinci bölümde performans kavramı ve performans değerlemesine yer verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde Şanlıurfa çağrı hizmetlerinde insan kaynakları uygulamalarının çalışanların performanslarını ölçmeye yönelik bir anket uygulaması yer almaktadır. Anket soruları üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde çalışanların demografik özelliklerine yer verilmiştir. İkinci bölümde insan kaynakları uygulamaları ifadeleri ve son bölümde ise performans değerlendirme ifadelerini ölçmek için 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Anket verilerinin analizinde SPSS 25.0 istatistik programından yararlanılmıştır. Korelasyon ve regresyon analizinden yararlanılmıştır ve bağımsız t testi ile anova testi yapılmıştır. Yapılan bu analizlerle astların çalışmasına yönelik performansları ölçülmüştür. V Çağrı hizmetlerinde çalışan kişiler içerisinde olan ve onlara en iyi hizmeti sunmak için emek harcayan kurum çalışanları üzerinde yapılan bu araştırmayla insan kaynakları uygulaması ve boyutlarının performans değerlendirmeyi etkilediği ve her ikisinin de birlikte incelenmesi ve aralarındaki ilişkilerin pozitif tespit edilmesiyle konunun bilimsel açıdan ne derece önemli olduğu ortaya konulmuştur. İnsan kaynakları uygulaması konusu ile ilgili bu çalışmanın sadece Şanlıurfa merkezindeki çağrı hizmetlerinde çalışanlar ile sınırlı kalmış olması böyle bir konunun gelecekteki çalışmalarda daha büyük hizmet sektörlerinde uygulanması açısından önem arz edebilir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2618
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sinan DAŞ YÜKSEK LİSANS TEZ NİHAİ.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.