Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11513/2495
Title: | Mehmed Akif Ersoy'un Safahat adlı eserine kelâmî bir bakış / A theological view of Mehmed Akif Ersoy's book "Safahat" |
Authors: | CANPOLAT BAKÇI, ESMA |
Keywords: | Din = Religion ; Türk Dili ve Edebiyatı = Turkish Language and Literature Dizin:Ahiret = Hereafter ; Ayetler = Verses ; Ersoy, Mehmet Akif = Ersoy, Mehmet Akif ; Kelam = Islamic theology ; Safahat = Safahat ; İslamiyet = Islam ; Şairler = Poets ; Şiir = Poem ; Şirk = Şirk |
Issue Date: | 2019 |
Abstract: | Hiç şüphesiz İslam düşünce tarihinin dönemin en önemli isimlerinden biri de M. Âkif Ersoy'dur. M. Âkif, Milli Mücadele döneminde halkın direnişe katılması için önemli faaliyetlerde bulunmuştur. Gerek vaazlarında gerekse şiirlerinde bu amaç için yazılmış bölümler çokça bulunmaktadır. Biz de İslâm, iman, istiklâl konularını şiirlerinde işleyen ve kısmen de şiirlerinde bir çok ayetin tefsirini işleyen şairimizin farklı bir yönünü ortaya çıkarmak istedik. Şiirleri incelendiğinde kelâmî görüşlere/problemlere değindiğini ve bu konularda özgün fikirlerine yer verdiğini gördük. "M. Âkif Ersoy, Allah'ın varlığının delillerini, Allah'ın isim ve sıfatlarını, kader ve kaza konularını, rızık, küfür ve peygamberlere iman konularını, ve insanların icâd ettiği put gibi bir çok kelâmî problemleri şiirlerinde işlemiştir. Çalışmamızda M. Âkif Ersoy' un şiirleri incelenerek kelâmî görüşleri üzerinde durulmuş ve sistematik bir şekilde yazılmıştır. Çalışmamızda kullandığımız üslup, yoruma yer vermeden, betimleme yapmadan, literatür esas alınarak fikirler analiz edilerek ve tanımlamalar yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Allah'ın isimleri, Allah'ın Sıfatları, Allah'ın Varlığının Delillleri, Kader, Tevekkül, Put, Ahiret Halleri, Şirk. |
URI: | http://hdl.handle.net/11513/2495 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
564720.pdf | 1.75 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.