Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2425
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBALCI, İLYAS-
dc.date.accessioned2020-10-30T06:28:40Z-
dc.date.available2020-10-30T06:28:40Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/2425-
dc.description.abstractYapılan araştırmalara göre Türkiye‟de mesleki eğitim ile istihdam arasındaki ilişki ne yazık ki arzu edilen seviyede değildir. Mesleki ve teknik eğitim mezunlarının sektör, iş ve ekonomi çevrelerinin beklentilerini karşılamaması ve istenilen niteliklere sahip olmaması her geçen gün bu sorunun etkilerinin hissedilmesine neden olmaktadır. Bu kurumlarda görev yapan öğretmenlerin tutum ve algılarının saptanması, Mesleki ve teknik Anadolu liselerinden mezun olan öğrencilerin daha nitelikli olmasında büyük bir önem arz edecektir. Bu çalışma 2018-2019 Eğitim Öğretim yılında Gaziantep ilindeki mesleki ve teknik Anadolu liselerinde görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin araştırılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın, örneklemini rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen 431 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda ulaşılan verilere göre örgütsel adalet algısı ile örgütsel bağlılık seviyesi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların örgütsel adalet aritmetik ortalamaları genel olarak yüksek, örgütsel bağlılık aritmetik ortalamaları da orta düzeyde tespit edilmiştir. Katılımcıların adalet algısındaki artış bağlılıklarını doğru orantılı bir şekilde değiştirmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.subjectEğitim ve Öğretim = Education and Trainingen_US
dc.titleMesleki ve teknik anadolu liselerinde görevyapan öğretmenlerin örgütsel adalet veörgütsel bağlılık seviyelerinin incelenmesi / Relationship between organizational justice andorganizational commitment of teachers workingin vocational and technical high schoolsen_US
dc.typeThesisen_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
568775.pdf3.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.