Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2403
Başlık: Üniversite yönetici personelinin mesleki gelişim ihtiyaçları / Professional development needs of the universty administrative staff
Yazarlar: KILIÇ, ÇETİN K
Anahtar kelimeler: Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Mesleklerin hayatta kalabilmeleri için hızlı gelişen teknolojiye ayak uydurabilmeleri zorunlu bir hale gelmiştir. Teknolojiye ayak uyduramayan meslekler ne yazık ki kaybolup gitmişlerdir. Gerek özel sektörde gerekse kamu kurumlarında mesleklerin çağa ve teknolojiye uyum sağlayabilmeleri için sürekli gelişmeye açık olmaları gerekmektedir. Günümüzde iş yaşamında sıkça bahsi geçen "Mesleki Gelişim" kavramı ile çalışanların, alanlarındaki değişikliklere uyum sağlayabilmeleri için gerekli hizmet içi eğitimlere önem verilmesi gerekmektedir. Bir toplum sosyal, ekonomik ve teknolojik alanda başarılı bir şekilde kalkınmak istiyorsa eğitime önem vermek zorundadır. Yetişmiş insan gücü ile kalkınmanın gerçekleşeceği muhakkaktır. Bilime, eğitime ve teknolojiye ışık tutan ve topluma liderlik eden Üniversitelerde görev yapan yönetici personelin, daha verimli hizmet verebilmesi ve nitelikli bir iş ortamı oluşturabilmesi için kendilerini mesleki bakımdan geliştirmeleri gerekmektedir. Bu nedenle bu konu araştırmaya konu edinilerek, üniversitelerde yönetici pozisyonunda görev yapan personelin mesleki gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Harran Üniversitesi'nde görev yapan yönetici personelin görevlerini yürütürken karşılaştıkları sorunlar, yöneticiliğin zorlukları, mesleki gelişim ile ilgili eksiklikler ve ihtiyaç alanları, çözüm önerilerinin neler olacağı ile ilgili veriler toplanmıştır. Verilerin toplanmasında görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018/2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan Harran Üniversitesinde görev yapan yönetici personel oluşturmaktadır. Veriler, üniversitenin il merkezindeki yerleşkelerde görev yapan farklı ünvanlara sahip 21 yönetici personel ile yapılan görüşmeden oluşmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler hazırlanan görüşme formlarına kaydedilerek daha sonra içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Harran Üniversitesi'nde görev yapan yönetici personelin mesleki gelişimlerinin yeterli olmadığı, yönetici personel atamalarında liyakate önem verilmediği, mesleki gelişim ile ilgili etkinlikler ve hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yeterince yapılmadığı yönünde eleştiriler tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Mesleki gelişim, Üniversite, Yönetici personel, Hizmet içi eğitim, Liyakat
URI: http://hdl.handle.net/11513/2403
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
596697.pdf2.68 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.