Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2371
Başlık: Güneydoğu Anadolu Bölgesinde arıcılık ve sahte balların arıcılar ile tüketiciler açısından etkilerinin incelenmesi / Beekeeping in Southeastern Anatolia Region and investigation of the effects of fake honeys in terms of beekeepers and consumers
Yazarlar: KARAHAN, ŞAHİN
Anahtar kelimeler: Ziraat = Agriculture Dizin:Anketler = Questionnaires ; Arıcılık = Beekeeping ; Bal arısı = Honey bee ; Bal üretimi = Honey production
Yayın Tarihi: 2019
Özet: Bu çalışmada, Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bulunan yedi ilde (Adıyaman, Diyarbakır, Gaziantep, Mardin, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak) Arı Yetiştiricileri Birliğine kayıtlı arıcılar ile anket çalışması yürütülmüştür. Ankete katılan arıcılar arasında arıcılık mesleği ile uğraşanların oranı % 46.7, 6-10 yıldır arıcılık yapanların oranı % 26.7, gezginci arıcılık yapanların oranı % 77.8 olarak belirlenmiştir. İller arasında koloni başına süzme bal verimi en yüksek Şanlıurfa ilinde (16.8±1.848 kg), en düşük Şırnak ilinde (6.83±1.175 kg) elde edilmiştir (P<0.01). Ankete katılan arıcıların eğitim durumu, mesleki deneyim süreleri ve yetiştiriciliğini yaptıkları arı ırkının koloni başına bal verimini etkilemediği belirlenmiştir (P>0.05). Sahte ballarla mücadelede, bakanlık denetimlerinin sıklaştırılması ve caydırıcı cezaların verilmesi gerektiği arıcılar tarafından önerilmiştir. Güneydoğu Anadolu Bölgesinde bulunan sekiz ilde (Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Mardin, Siirt, Şanlıurfa, Şırnak) ankete katılan tüketicilerin %80.7'si erkek, %36.1'i lisans ve üstü düzeyinde eğitim almıştır. Hanede gıda alışverişini evin beyi yapmaktadır (%57.4). Süzme bal tüketimi (6.7±0.60 kg/yıl) petekli bal tüketime göre daha fazladır. Ankete katılan tüketiciler balı öncelikle; fiyatına (%47.8) ve markasına (%21.7) göre satın almaktadırlar. Katılımcıların %70.6'sı organik bal tüketmek için normal bala göre fiyat farkı verebileceklerini de açıklamışlardır. Ankete katılan tüketicilerin %15.7'si televizyonda satılan ballardan satın aldığını bildirmiştir. Tüketicilerin %56.6'sı sahte balların bal tüketim alışkanlıklarını etkilemediğini belirtse de %43.4'ü etkilendiklerini ifade etmişlerdir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2371
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
595865.pdf1.68 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.