Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2235
Başlık: Eğitim yöneticilerinin stem eğitimi farkındalığının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi / Evaluation of the stem education difference of education managers according to varying changes
Yazarlar: AKYILDIZ, TAHA YASİN
Anahtar kelimeler: Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Yayın Tarihi: 2020
Özet: Bu araştırma, Şanlıurfa İl sınırlarında bulunan kamuya bağlı temel eğitim ve orta öğretim kurumlarında görev yapan eğitim yöneticilerinin STEM (Science, Technology, Engineering ve Mathematics) Eğitimi farkındalığını çeşitli değişkenlere göre analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde desenlemiştir. Araştırmanın verileri, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan kamuya ait temel eğitim ve orta öğretim okullarda yapan 375 okul yöneticisinden elde edilmiştir. Araştırma verileri, STEM Eğitimi Farkındalığı Anketi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans ve Ki-Kare testi kullanmıştır. Analizlerden ulaşılan sonuçlar şöyledir: STEM Eğitimi farkındalığı konusunda, katılımcı okul yöneticileri, STEM anlayışına uygun eğitim ve öğretimi önemsemekte ve STEM eğitim-öğretimini ülkemizin kalkınması için gerekli bulmaktadırlar. STEM'in okullarda uygulanması konusunda kendilerine görev düştüğü görüşünde olan katılımcı yöneticiler, STEM hakkında kısmen bilgiye sahiptirler. Türkiye'nin akademik kültürüne uygun bulan okul yöneticilerine göre, bu eğitim anlayışı, her eğitim kademesine ve her ders için kısmen uygundur. Okul yöneticilerine göre STEM, öğretim sürecinde öğrencilerin akademik başarılarını desteklerken; düşünme becerisi, bilimsel düşünme, yaratıcılık, problem çözme ve akademik başarı gibi akademik özellikleri ile motivasyon, işbirliği, özgüven ve günlük yaşam becerisi gibi kişisel özelliklerini ise kısmen desteklemektedir. Araştırmada katılımcı okul yöneticilerinin STEM konusunda temkinli görüşere sahip olmaları, konuyla ilgili bilgi eksikliği ile okullardaki birtakım sorunlarla ilişkilendirilmiştir. Ancak araştırmada, birçok ülkede başarılı sonuçları olan STEM eğitim paradigmasının, Türk Eğitim Sistemi'nin (TES) niteliğini artırma konusunda önemli bir potansiyel barındırdığı değerlendirmesi yapılmıştır. Bu yüzden birçok ülkede ciddi başarıları olan STEM eğitim paradigmasının, TES'in daha nitelikli çıktılar verebilmesi bakımından, STEM'in Türkiye için potansiyel fırsat ve açılımları gözden uzak tutulmamalıdır. Ancak, araştırma verileri, TES'in STEM eğitimini yaygınlaştırması konusunda henüz kat edeceği çok yol olduğu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: STEM, Okul Yönetimi, STEM Eğitim Farkındalığı
URI: http://hdl.handle.net/11513/2235
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
640126.pdf1.75 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.