Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/2235
Title: Eğitim yöneticilerinin stem eğitimi farkındalığının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi / Evaluation of the stem education difference of education managers according to varying changes
Authors: AKYILDIZ, TAHA YASİN
Keywords: Eğitim ve Öğretim = Education and Training
Issue Date: 2020
Abstract: Bu araştırma, Şanlıurfa İl sınırlarında bulunan kamuya bağlı temel eğitim ve orta öğretim kurumlarında görev yapan eğitim yöneticilerinin STEM (Science, Technology, Engineering ve Mathematics) Eğitimi farkındalığını çeşitli değişkenlere göre analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde desenlemiştir. Araştırmanın verileri, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Şanlıurfa ilinde bulunan kamuya ait temel eğitim ve orta öğretim okullarda yapan 375 okul yöneticisinden elde edilmiştir. Araştırma verileri, STEM Eğitimi Farkındalığı Anketi ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans ve Ki-Kare testi kullanmıştır. Analizlerden ulaşılan sonuçlar şöyledir: STEM Eğitimi farkındalığı konusunda, katılımcı okul yöneticileri, STEM anlayışına uygun eğitim ve öğretimi önemsemekte ve STEM eğitim-öğretimini ülkemizin kalkınması için gerekli bulmaktadırlar. STEM'in okullarda uygulanması konusunda kendilerine görev düştüğü görüşünde olan katılımcı yöneticiler, STEM hakkında kısmen bilgiye sahiptirler. Türkiye'nin akademik kültürüne uygun bulan okul yöneticilerine göre, bu eğitim anlayışı, her eğitim kademesine ve her ders için kısmen uygundur. Okul yöneticilerine göre STEM, öğretim sürecinde öğrencilerin akademik başarılarını desteklerken; düşünme becerisi, bilimsel düşünme, yaratıcılık, problem çözme ve akademik başarı gibi akademik özellikleri ile motivasyon, işbirliği, özgüven ve günlük yaşam becerisi gibi kişisel özelliklerini ise kısmen desteklemektedir. Araştırmada katılımcı okul yöneticilerinin STEM konusunda temkinli görüşere sahip olmaları, konuyla ilgili bilgi eksikliği ile okullardaki birtakım sorunlarla ilişkilendirilmiştir. Ancak araştırmada, birçok ülkede başarılı sonuçları olan STEM eğitim paradigmasının, Türk Eğitim Sistemi'nin (TES) niteliğini artırma konusunda önemli bir potansiyel barındırdığı değerlendirmesi yapılmıştır. Bu yüzden birçok ülkede ciddi başarıları olan STEM eğitim paradigmasının, TES'in daha nitelikli çıktılar verebilmesi bakımından, STEM'in Türkiye için potansiyel fırsat ve açılımları gözden uzak tutulmamalıdır. Ancak, araştırma verileri, TES'in STEM eğitimini yaygınlaştırması konusunda henüz kat edeceği çok yol olduğu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: STEM, Okul Yönetimi, STEM Eğitim Farkındalığı
URI: http://hdl.handle.net/11513/2235
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640126.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.