Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2209
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorGündüz, Mustafa-
dc.contributor.authorBardak, Musa-
dc.date.accessioned2020-01-07T05:35:04Z-
dc.date.available2020-01-07T05:35:04Z-
dc.date.issued2010-10-
dc.identifier.issn1306-3111-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/2209-
dc.description.abstractEğitimde millîlik, Osmanlı devletinin son döneminde tartışılmaya başlanmış bir konudur. II. Meşrutiyet döneminde bu konuda bazı dernekler kurulmuş, yayınlar yapılmıştır. Bunlardan biri de Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti‟dir. Bu dernek millî bir eğitim sisteminin kurulması için pek çok faaliyet yapmıştır. Bunlardan en önemlisi Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası adında bir dergi çıkarmasıdır. Dönemin önce gelen eğitimcileri dergide görüşlerini açıklamışlar, projeler sunmuşlardır. Altı sayı yayımlanan dergide Türk eğitim tarihi ve eğitim sosyolojisi açısından oldukça önemli yazılar yayımlanmıştır. Burada tartışılan fikirlerin Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarının belirlenmesinde etkili olduğu söylenebilir. Bu makalede adı geçen dergi bütün yönleri ile incelenmiş ve bütün yazılarının özetleri verilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publishere-Journal of New World Sciences Academyen_US
dc.relation.ispartofseries1C;-
dc.subjectEğitimde Millîliken_US
dc.subjectTürk Eğitim Tarihien_US
dc.subjectEğitim Sosyolojisien_US
dc.subjectMillî Tâlim ve Tevriye Cemiyeti Mecmuasıen_US
dc.subjectII. Meşrutiyeten_US
dc.titleEğitimde Millilik ve Milli Talim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.typeArticleen_US
Koleksiyonlarda Görünür:Eğitim Bilimleri Bölümü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
NEWWSA-makale.pdf561.19 kBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.