Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11513/2209
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gündüz, Mustafa | - |
dc.contributor.author | Bardak, Musa | - |
dc.date.accessioned | 2020-01-07T05:35:04Z | - |
dc.date.available | 2020-01-07T05:35:04Z | - |
dc.date.issued | 2010-10 | - |
dc.identifier.issn | 1306-3111 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11513/2209 | - |
dc.description.abstract | Eğitimde millîlik, Osmanlı devletinin son döneminde tartışılmaya başlanmış bir konudur. II. Meşrutiyet döneminde bu konuda bazı dernekler kurulmuş, yayınlar yapılmıştır. Bunlardan biri de Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti‟dir. Bu dernek millî bir eğitim sisteminin kurulması için pek çok faaliyet yapmıştır. Bunlardan en önemlisi Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası adında bir dergi çıkarmasıdır. Dönemin önce gelen eğitimcileri dergide görüşlerini açıklamışlar, projeler sunmuşlardır. Altı sayı yayımlanan dergide Türk eğitim tarihi ve eğitim sosyolojisi açısından oldukça önemli yazılar yayımlanmıştır. Burada tartışılan fikirlerin Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarının belirlenmesinde etkili olduğu söylenebilir. Bu makalede adı geçen dergi bütün yönleri ile incelenmiş ve bütün yazılarının özetleri verilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | e-Journal of New World Sciences Academy | en_US |
dc.relation.ispartofseries | 1C; | - |
dc.subject | Eğitimde Millîlik | en_US |
dc.subject | Türk Eğitim Tarihi | en_US |
dc.subject | Eğitim Sosyolojisi | en_US |
dc.subject | Millî Tâlim ve Tevriye Cemiyeti Mecmuası | en_US |
dc.subject | II. Meşrutiyet | en_US |
dc.title | Eğitimde Millilik ve Milli Talim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası Üzerine Bir İnceleme | en_US |
dc.type | Article | en_US |
Appears in Collections: | Eğitim Bilimleri Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
NEWWSA-makale.pdf | 561.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.