Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/2209
Başlık: Eğitimde Millilik ve Milli Talim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası Üzerine Bir İnceleme
Yazarlar: Gündüz, Mustafa
Bardak, Musa
Anahtar kelimeler: Eğitimde Millîlik
Türk Eğitim Tarihi
Eğitim Sosyolojisi
Millî Tâlim ve Tevriye Cemiyeti Mecmuası
II. Meşrutiyet
Yayın Tarihi: Eki-2010
Yayıncı: e-Journal of New World Sciences Academy
Seri/Rapor No:: 1C;
Özet: Eğitimde millîlik, Osmanlı devletinin son döneminde tartışılmaya başlanmış bir konudur. II. Meşrutiyet döneminde bu konuda bazı dernekler kurulmuş, yayınlar yapılmıştır. Bunlardan biri de Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti‟dir. Bu dernek millî bir eğitim sisteminin kurulması için pek çok faaliyet yapmıştır. Bunlardan en önemlisi Millî Tâlim ve Terbiye Cemiyeti Mecmuası adında bir dergi çıkarmasıdır. Dönemin önce gelen eğitimcileri dergide görüşlerini açıklamışlar, projeler sunmuşlardır. Altı sayı yayımlanan dergide Türk eğitim tarihi ve eğitim sosyolojisi açısından oldukça önemli yazılar yayımlanmıştır. Burada tartışılan fikirlerin Cumhuriyet dönemi eğitim politikalarının belirlenmesinde etkili olduğu söylenebilir. Bu makalede adı geçen dergi bütün yönleri ile incelenmiş ve bütün yazılarının özetleri verilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11513/2209
ISSN: 1306-3111
Koleksiyonlarda Görünür:Eğitim Bilimleri Bölümü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
NEWWSA-makale.pdf561.19 kBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.