Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkpınar, Hüseyin-
dc.date.accessioned2019-09-23T12:12:26Z-
dc.date.available2019-09-23T12:12:26Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.other10.30623/harranilahiyatdergisi.474275-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11513/1921-
dc.description.abstractMûsikî, tasavvufla ilişkili bir ilim ve sanattır. Güzellik, sevgi ve aşk duygularından beslenen mûsikî ve tasavvuf, gönle ve rûha hitap etmektedirler. Çeşitli tarikat topluluklarının zikirleri esnasında icrâ edilen mûsikîye tekke mûsikîsi denir. Tekke mûsikîsinin repertuar açısından en zengin türü ilâhîdir. İlâhî, her ne kadar câmilerde ve tasavvufî kurumlar olan tekkelerde icra edilen ortak bir tür olarak kabul edilse de geçmiş ve günümüzün şartları doğrultusunda mezkûr iki yapının sınırlarını aşmış durumdadır. Kısaca; tekke mûsikîsinde kesin bir mekân sınırlaması yoktur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherHarran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.subjectVeysel Karânîen_US
dc.subjectŞiiren_US
dc.subjectİlâhîen_US
dc.titleTekke Mûsikîsinde Veysel Karânîen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tekke Musikisinde Veysel Karani.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.