Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1885
Title: Elazığ ilinde traktörlerde meydana gelen arızalarda çiftçi beklentilerinin saptanması üzerine bir araştırma / An investigation on determination of farmer expectations in failure of tractors in Elazig province
Authors: GÜL, VEYSEL
Keywords: Ziraat = Agriculture
Issue Date: 2018
Abstract: Bu çalışmada, bir anket formu ve traktör servislerindeki hasar kayıtları hasar yoğunluklarının belirlenmesi için kullanılmıştır. Anket, Elazığ ili merkeze bağlı köylerde, 80 adet çiftçi, 12 adet yetkili servis ile yapılmıştır. Hedef kitleye anket kapsamında sorular sorulmuştur. Anket sonuçlarına göre; motor bileşenleri arızası %14.1, kavrama (debriyaj) arızası 44.8, elektrik sistemi arızası 22.8, mazot pompası arızası 29.9, vites kutusu arızası 8.6, diferansiyel sistemi arızası 7.8, kuyruk mili arızası 13.3, hidrolik sistem arızası 12.5, fren sistemi arızası 6.2 olarak elde edilmiştir.Yetkili servislerle yapılan görüşmelerde, garanti kapsamı devam eden traktörlerin ve ağır hasarlı (motor arızası,diferansiyel arızası, vites kutusu arızası vs) durumlarda tercih edildiklerini belirtmişlerdir. Çiftçilerin büyük bir çoğunluğu servislerin yüksek fiyatı nedeniyle, daha basit arızalarda (fren sitemi, elektrik donanımı, mazot pompası vs) yetkili servis dışında il veya ilçe sanayisindeki tamirhaneleri tercih ettikleri saptanmıştır. Arıza durumlarını yaş değişkenine göre karşılaştırmak amacıyla ANOVA testi yapılmıştır. Veri girişi yaş ve arıza durumu karşılıklı olarak girilmiş ve en düşük puan arıza durumu en az, en yüksek puan ise arıza durumu en fazla olacak şekilde düzenlenmiştir. Yaş grupları ikiden fazla olduğundan toplam puanlar ANOVA ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre traktör yaş düzeyi ile ortaya çıkan arızalar arasında istatistiki olarak fark anlamlı çıkmıştır. Farkın kaynağını incelemek için posthoc testinden faydalanılmıştır. Posthoch sonuçlarına göre 5 yaş altı arıza durumları ile 25 üstü arasındaki fark anlamlıdır. Diğer bir deyişle traktör yaşı 25'in üstüne çıktığında arıza sayısı artmaktadır. Bu araştırmadan elde edilen diğer bir sonuç ise 21-25 ile 25 yaş üstü traktörler arasındaki farkın anlamlılığıdır. Traktörler 25 yaş üstüne çıktığında traktör parçaların yıprandığı ve aşınmaya daha fazla maruz kaldığı için arıza vermekte ve ekonomik ömrünü doldurmakta olduğu sonucuna varılmıştır. In this study, a questionnaire and damage records at the tractor services were used to determine the damage densities. The survey was conducted with 80 farmers and 12 authorized services in the villages of Elazig province. The target audience was asked questions within the scope of the survey. According to the results of the survey; failure of engine components 14.1%, clutch failure 44.8, electrical system failure 22.8, diesel pump failure 29.9, gearbox failure 8.6, differential system failure 7.8, spindle failure 13.3, hydraulic system failure 12.5, brake system failure 6.2. During the interviews with authorized services, they stated that tractors under warranty coverage were preferred in case of heavy damage (engine failure, differential fault, gearbox failure etc.). Due to the high price of the services, the majority of the farmers have chosen to use the repair shops in the province or district industry except for the authorized service in the case of simple faults (brake system, electrical equipment, diesel pump etc.). ANOVA test was used to compare the malfunction status according to the age variable. The data entry age and fault status are entered mutually and the lowest point fault condition is the least and the highest score is arranged to be the highest. Since age groups were more than two, total scores were analyzed with ANOVA. According to the results, the difference between tractor age and malfunction is statistically significant. Posthoc test was used to examine the source of difference. According to the results of Posthoch, the difference between the breakdowns under 5 and 25 is significant. In other words, when the tractor age exceeds 25, the number of faults increases. Another result obtained from this study is the significance of the difference between tractors between 21-25 and 25 years of age. When the tractors were over 25 years old, it was concluded that the tractor was damaged due to the wear of the parts and the wearer was more exposed to wear, and that it was completed its economic life.
URI: http://hdl.handle.net/11513/1885
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
531217.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.