Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1724
Title: Bilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrenciler ile devam etmeyen öğrencilerin evrensel değerlere ilişkin algıları / The universal value perceptions of students who attend science and art centers and those who do not attend them
Authors: ATLI, HALİL
Keywords: Eğitim ve Öğretim = Education and Training Dizin:Bilim ve sanat merkezleri = Science and arts centers ; Değerler = Values ; Evrensel eğitim = Universal education ; Evrensel uyum = Universal harmony ; Evrensellik = Universality ; Eğitim = Education ; Öğrenci algısı = Students perceptions ; Öğrenciler = Students
Issue Date: 2015
Abstract: Bu araştırma, Bilim ve Sanat Merkezlerine Devam Eden Öğrenciler ile Devam Etmeyen Öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algılarını tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla Şanlıurfa ve Siirt Bilim ve Sanat Merkezleri ile bu merkezlerin öğrencilerinin devam ettiği 14 ortaokuldaki akranları araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algıları; cinsiyet, devam ettiği sınıf, devam ettiği okul, ailenin aylık geliri, anne-baba mesleği, anne- baba öğrenim durumu, kardeş sayısı, anne-baba yaşam durumu, anne-baba evlilik durumu, ilgi alanları ve evlerinin mülk durumu gibi değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin Evrensel Değerlere İlişkin Algılarının cinsiyet ve devam ettikleri sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterdiği; devam edilen okul, ailenin aylık geliri, baba mesleği, anne mesleği, baba öğrenim durumu, anne öğrenim durumu, kardeş sayısı, anne-baba yaşam durumu, anne-baba evlilik durumu, ilgi alanları ve evlerin mülk durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Ortaokul Öğrencileri, Evrensel Değerler, Bilim ve Sanat Merkezi. This study was realized to determine students' perceptions about universal values between those who attend Science and Art Centres and those who do not. In this regard, students in Şanlıurfa, Siirt Science and Art Centres and their peers in 14 middle schools in the academic year of 2013-2014 were included in the study. Perceptions of the students about universal values were examined according to variables of gender, class, school, profession of parents, education level of parents, living and marital status of parents, number of siblings and status of their properties?? At the end of the study, students' perceptions about universal values were found to display significant differences according to variables of gender and the class they attend while there was not found any significant difference between students' perceptions of universal values and school, profession of parents, education level of parents, living and marital status of parents, their interests, number of siblings and status of their properties? Key Words: Middle School Students, Universal Values, Science and Art Centre.
URI: http://hdl.handle.net/11513/1724
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
415859.pdf1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.