Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/1722
Başlık: Lise öğretmenlerinin pedagojik okuryazarlık becerileri ile iş doyumları arasındaki ilişki düzeyleri / The degree of relationship between pedagogical literacy skills and job satisfaction of secondary school teachers
Yazarlar: KARAKUŞ, MÜSLÜM
Anahtar kelimeler: Eğitim ve Öğretim = Education and Training Dizin:Eğitim yönetimi = Educational administration ; Lise öğretmenleri = High schools teachers ; Mesleki yeterlilik = Professional competence ; Okuma-yazma = Reading-writing ; Okuma-yazma etkinliği = Reading-writing activity ; Pedagoji = Pedagogy ; Öğretmenler = Teachers ; İş doyumu = Job satisfaction
Yayın Tarihi: 2015
Özet: Bu araştırma, Gaziantep'te bulunan liselerde görev yapan öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerilerini ve iş doyumu düzeyini ele almaktadır. Bazı değişkenlere göre öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerileri ve iş doyumu düzeylerinin değişip değişmediğini incelemek ve öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerileri ve iş doyumları arasındaki ilişki düzeyini tespit etmek amaçlanmaktadır. Bu araştırma kapsamında Minnesota İş Doyumu Ölçeği'nin yanı sıra, araştırmacı tarafından geliştirilen, öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerilerini ölçen bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin pedagojik okuryazarlık becerileri gösterme düzeyleri ve iş doyumu düzeyleri yeterli bulunmuştur. Pedagojik okuryazarlık becerileri, cinsiyet, okuldaki görev, yöneticilikteki hizmet süresi ve görev yapılan okul değişkenlerine göre genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Buna rağmen mezun olunan yükseköğretim kurumu, toplam hizmet süresi değişkenlerine göre genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Diğer yükseköğretim kurumu mezunu olan öğretmenlerin, Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi mezunu olan öğretmenlerden, 1–5 yıl hizmet süresine sahip öğretmenlerin, diğer hizmet yılına sahip öğretmenlerden ve Fen lisesinde görev yapan öğretmenlerin, diğer liselerde görev yapan öğretmenlerden pedagojik okuryazarlık becerileri puanı daha fazladır. Öğretmenlerin iş doyumu, cinsiyet, okuldaki görev, mezun olunan yükseköğretim kurumu, yöneticilikteki hizmet süresi ve görev yapılan okul türü değişkenlerine görev genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmamıştır. Buna rağmen mezun olunan okul ve toplam hizmet süresi değişkenlerine göre genel olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Diğer yükseköğretim mezunu olan öğretmenlerin, Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi mezunu olan öğretmenlerden, 16 yıl ve üzeri hizmet süresine sahip öğretmenlerin, diğer hizmet yılına sahip öğretmenlerden pedagojik okuryazarlık becerileri puanı daha fazladır. Araştırma sonucunda pedagojik okuryazarlık beceri ile iş doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Pedagoji, okuryazarlık, pedagojik okuryazarlık, öğretmen, iş doyumu. The study examines pedagogic literacy skills and job satisfaction levels of teachers who work in Gaziantep high schools. It aims to find out the pedagogic literacy skills and job satisfaction levels on the ground of some variables and the relationship between the pedagogic literacy skills and job satisfaction levels of the teachers. Minnesota Job Satisfaction Scale and another scale which was developed by the researcher have been used. The research has indicated that the degree of pedagogic literacy skills and job satisfaction levels of the teachers were sufficient. Pedagogic literacy skills did not generally differ meaningfully according to sex, duty at work, period of service in management and school variables. However; it was observed that the levels differed in a meaningful way according to graduated higher education institute and total period of service variables. Other higher institute graduate teachers have higher pedagogic literacy levels than Education Faculty and Arts and Science Faculty graduate teachers; teachers with 1-5 years of service period have higher pedagogic literacy levels than teachers who have other service period and teachers who work at a science high school have higher levels than teachers who work at other high schools. Job satisfaction levels of the teachers did not also generally differ meaningfully according to sex, duty at work, graduated higher education institute, period of service in management and school variables. However; it was observed that the levels generally differed meaningfully according to graduated school and total period of service variables. Other higher institute graduate teachers have higher job satisfaction levels than Education Faculty and Arts and Science Faculty graduate teachers; teachers with 16 or more years of service period have higher job satisfaction levels than those who have others. It was observed at the end of the research that pedagogic literacy skills and job satisfaction levels are positively and meaningfully related. Key Words: Pedagogy, literacy, pedagogic literacy, teacher, job satisfaction.
URI: http://hdl.handle.net/11513/1722
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
429730.pdf3.48 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.