Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1684
Title: Bulut üzerinde ölçülebilir ve çoklu kuruluş erişimli bir müşteri ilişkileri yönetimi uygulaması: Cloud CRM / A measurable multitenant customer relationship management application on cloud: Cloud CRM
Authors: DARBAŞ, HARUN
Keywords: Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol = Computer Engineering and Computer Science and Control Dizin:Bulut bilişim = Cloud computing
Issue Date: 2015
Abstract: Bilgi teknolojilerinde kullanılmaya başlanan en yeni yaklaşımlardan birisi bulut bilişimdir. Bulut bilişim mimarisi, kullanıcıların herhangi bir ek yazılım, donanım, servis altyapısı v.b. ihtiyaçları olmadan veri, uygulama veya servislere, lokasyondan bağımsız olarak erişim sağlayabildikleri bir mimaridir. Sosyal yaşamla birlikte iş hayatında da bilişim teknolojilerinin kullanımı vazgeçilmez bir hal almaktadır. Günümüz şirketleri ve yazılım geliştiricileri açısından bulut bilişim mimarisinin önemi, gittikçe artmaktadır. Telekomünikasyon, sağlık, bankacılık ve eğitim gibi sektörlerde bilişim teknolojileri kaynakları kullanılmaktadır. Bulut bilişim günümüzde birçok işletmenin kullandığı bilişim teknolojisi yaklaşım biçimidir. Küçük ve orta ölçekli işletmeler, klasik müşteri ilişkileri yönetiminin getirdiği, mali ve yönetimsel bazı dezavantajları da bulut bilişim teknolojileri ile gidermeyi amaçlamaktadırlar. Bu tezin kapsamında, bulut bilişim kaynaklarını kullanarak SaaS seviyesinde hizmet sunmak üzere, multitenant bir Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulaması, servis bazlı ve modüler bir yapıyla tasarlanıp, Uygulamanın avantajları ve söz konusu araçları kapsayan örnek test senaryoları ile beraber değerlendirilmiştir. One of the new approaches being used in information technology (IT) is cloud computing. Cloud computing architecture is such an architecture that could provide users accessing to the data, applications or services regardless of the location and without any additional software, hardware, infrastructure services etc. Nowadays, it is an indispensable case using the information technology both in social and business life. The importance of cloud computing architecture in terms of today's companies and software developers is increasing. In some sectors such as telecommunications, healthcare, banking and education the information technology resources are used. Cloud computing is an approach to IT that many businesses use today. Small and medium-sized businesses intended to get over the financial and managerial disadvantages causes by classic customer relationship management by cloud computing technologies. The scope of this thesis is, designing a multitenant CRM (Customer Relationship Management) application in service-based and modular structure and to serve it on service provider SaaS level by using the cloud computing resources. The availability of this application was evaluated by test scenarios covering both the advantages of the application and aforementioned tools.
URI: http://hdl.handle.net/11513/1684
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
410728.pdf2.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.