Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1572
Title: Eğitim fakültesinden mezun olan öğretmenler ile diğer fakültelerden mezun olan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin karşılaştırılması / The comparasion of classroom management skills of teachers graduated from education faculty and other faculty
Authors: CÜLHA, ALİ
Keywords: Eğitim ve Öğretim = Education and Training Dizin:Branş dışı öğretmenler = Teachers from other branches ; Eğitim fakülteleri = Education faculties ; Pedagojik formasyon = Pedagogical formation ; Sınıf yönetimi = Classroom management ; Öğretmen yetiştirme = Teacher training ; Öğretmenler = Teachers
Issue Date: 2014
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Şanlıurfa ili merkez ilçelerinde bulunan ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimi beceri düzeylerini belirlemek, bu öğretmenlerden Eğitim Fakültesi mezunu olanlarla diğer fakültelerden mezun olanların sınıf yönetimi becerilerini karşılaştırarak öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamaktır. Bu araştırma kapsamında öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda hem Eğitim Fakültesinden mezun olan öğretmenlerin hem de diğer fakültelerden mezun olan öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin yüksek düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler: Eğitim, öğretmen, pedagojik formasyon, sınıf yönetimi becerisi The purpose of this study is to determine teachers' classroom management skill levels, and to compare classroom management skills of teachers who are graduated from Faculty of Education and other faculties. In addition, it is aimed to determine whether teachers' management skills differ based on some variables. For this purpose, we chose teachers who work in elementary schools, secondary schools and high schools in Şanlıurfa province in central districts. Within this research, a reliable and valid scale which measures teachers' classroom management skills has been developed.Research results further show that not only teachers who graduated from the faculty of education but also teachers who graduated from other faculties have advanced ability about classroom management. Keywords: Education, teacher, pedagogical formation, classroom management skills
URI: http://hdl.handle.net/11513/1572
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
375757.pdf2.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.