Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11513/1487
Başlık: Göz izleme teknikleriyle elektronik içeriklerin öğrenciler üzerindeki etkisinin araştırılması / The effect on electronic content on students with eye tracing techniques
Yazarlar: ALPSÜLÜN, MUSTAFA
Anahtar kelimeler: Elektrik ve Elektronik Mühendisliği = Electrical and Electronics Engineering
Yayın Tarihi: 2018
Özet: Günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ihtiyaçlarının etkileşimli ve hızlı bir şekilde karşılanması için elektronik materyaller bilgisayar ortamında özellikle uzaktan eğitimde kullanılan en yaygın içeriklerden biridir. Söz konusu içerikler öğrencilerin karşısına e-kitap, video, alıştırma, sunum vb. biçimlerde çıkmaktadır. Öğrencilerin bilgisayar ortamlarında gösterdikleri davranışları hakkında daha fazla bilgi edinmemizin önemi gitgide artmaktadır. Son yıllarda göz hareketlerini izleme sistemleri öğrencilerin elektronik materyaller ile etkileşimi konusunda bize değerli bulgular sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı göz izleme yöntemleri ile dijital materyallerin öğrenciler üzerindeki etkileri incelemektir. Öğrencilerin elektronik materyaller ile etkileşimini incelemek için göz izleme cihazı ile öğrencilerden elde edilen veriler sistematik olarak üç aşamada analiz edilmiştir. Birinci aşamada öğrencilere elektronik alıştırmalar içeren ön test uygulanarak öğrencilerin hazırbulunuşluğu ölçülmüştür. İkinci aşamada öğrencilerin elektronik kitap ile etkileşimi incelenmiştir. Üçüncü aşamada ise elektronik alıştırmalar içeren son test uygulanarak öğrencilerin hazırbulunuşluğu ölçülmüştür. Elde edilen veriler ile elektronik olarak sunulan içeriklerin öğrencilerin başarılarını etkileyip etkilemediği ölçülmüştür. Çalışma sonucu elde edilen veriler çeşitli göz izleme teknikleri (örn. odaklanma) ile analiz edilerek çeşitli gruplar (örn. Kız-Erkek, Başarılı-Başarısız, 1. ve. 2. Sınıf) açısından karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın sonuçlarının eğitim ve öğretimde yaygın olarak kullanılan elektronik materyallerin geliştirilmesine katkı sunması beklenilmektedir. Nowadays, the utilisation of electronic materials are one of the most common content in the digital environment, especially ones associated with distance education, to make sure that students have access to information interactively and quickly. These contents are usually presented to students in the form of e-book, videos, exercises, power points, etc. Since the amount of electronic contents is in increase, it is highly important to understand the behaviour of students in computer environments while they are using the mentioned materials. In recent years, advancements in eye tracking systems have provided valuable insights into how students interact with electronic materials. The purpose of this study is to examine the impacts of electronic materials on students using eye tracking methods. The data obtained using eye tracking methods will be analysed in systematic way to examine the interaction of students in three stages. In the first phase, pre-test was applied to students to measure their readiness using digital exercises. The interaction of studnets with the digital book were examibed in the second phase. Lastly, the readiness of students was re-measured with pro-test using digital exercises. The findings were analysed using a number of eye-tracking techniuqes (e.g., fixation) and were compared in terms of various groups (e.g. female and male, 1st and 2nd year). The data obtained during stages were used to understand whether studying with digital materials affect the success of students. The results of this study might cobtribute the development of electronic materials in education and training.
URI: http://hdl.handle.net/11513/1487
Koleksiyonlarda Görünür:Fen Bilimleri Enstitüsü

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
505888.pdf7.67 MBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.