Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1335
Title: II. Abdülhamid Dönemi (1876-1909) ilk ve ortaöğretim kurumlarında müfredat / The curri̇culum of the pri̇mary and secondary schools duri̇ng the peri̇od of II. Abdülhami̇d
Authors: HAFIZOĞLU, TANER
Keywords: Eğitim ve Öğretim = Education and Training Dizin:Abdülhamid II = Abdülhamid II ; Ders programları = Curriculum ; Eğitim = Education ; Eğitim tarihi = Educational history ; Ortaöğretim = Secondary education ; Ortaöğretim kurumları = Secondary education institutions ; Osmanlı Devleti = Ottoman State ; Öğretim = Teaching ; İlköğretim = Primary education ; İlköğretim kurumları = Institutions of primary education
Issue Date: 2014
Abstract: Bu tezimizde II. Abdülhamid dönemi ilk ve orta öğretim kurumlarında uygulanan müfredatın önceki dönemlerle benzerlikleri, farklılıklarının tespiti ve yapılan yeniliklerin ortaya konması amaçlanmıştır. Bu bağlamda hangi derslerin yaş gruplarına göre nasıl bir yoğunlukta okutulduğunun tespitine çalışılmıştır. Ayrıca eğitim öğretim alanında yapılan yeniliklerin tespiti ile dönemin eğitim anlayışı hakkında bir kanaate ulaşılmaya çalışılmıştır. Abdülhamid döneminde uygulanan müfredatlarda dikkat çeken en önemli hususlardan biri, din ve ahlak derslerinin saatlerinin artırılmış olmasıdır. Kur'an-ı Kerim ve Ulum-ı Diniye dersleri hemen her sınıf düzeyinde müfredatlara girmiştir. Yine bu dönemde fen derslerine gereken önemin verildiği görülmektedir. Ayrıca günlük hayatta lazım olacak derslere müfredatlarda yer verilmiştir. Bu dönemde ders programlarının sık sık değiştiği görülmektedir. Bu değişiklik programları bazen olumlu bazen de olumsuz etkilemiştir. This thesis, examines the curriculums of the primary and the secondary schools during the term of II. Abdulhamid focusing on the innovations, similarities and differences between his and previous eras. It also studies the courses which were available to the different age groups in order to find out educational approaches in this particular period. This work has underlined that the time allocated to the religious and moral courses were increased in the period under study and that the curriculum contained the Holy Quran and religious sciences at all levels. It has been found out that science and the courses involving daily life practice were part of the curriculum. It has also been underscored that timetables were often changed which had negativ and positive effects.
URI: http://hdl.handle.net/11513/1335
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
376732.pdf19.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.