Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1189
Title: Ticaret bankalarında çalışanların iş doyumu: Şanlıurfa örneği / Job satisfaction of commercial banks' employees: Sample of Sanliurfa
Authors: AKKUŞ, BARAN
Keywords: İşletme = Business Administration Dizin:Banka çalışanları = Bank employees ; Bankalar = Banks ; Motivasyon = Motivation ; Ticaret bankacılığı = Commercial banking ; Ticari bankalar = Commercial banks ; İş doyumu = Job satisfaction
Issue Date: 2012
Abstract: Günümüzde, ticaret bankaları ülkelerin finans sisteminde önemli bir yere sahiptir. Ticaret bankaları finansal sistemde fon arz ve talebinde bulunanları bir araya getirerek kaynakların etkin bir biçimde kullanımını sağlayan önemli finansal aracılardır. Her sektörde olduğu gibi bankacılık sektöründe de işlerin yürütülebilmesi için insana ihtiyaç duyulmaktadır. Banka çalışanlarının iş doyumuna ulaşmaları, işlerin daha sağlıklı yürümesini sağlayacaktır. İş doyumu çalışanların işlerine karşı gösterdikleri duygusal tepkidir. Bu çalışmada Şanlıurfa ilindeki banka çalışanlarının iş doyum düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Banka çalışanlarının iş doyum düzeyleri ve bunun sonuçları işlerin yürütülmesi açısından önemlidir. İşinden doyum sağlamış bir çalışan işinde daha iyi bir performans sergileyecek ve daha verimli bir biçimde çalışacaktır. İş doyumu ise, çeşitli bireysel ve çevresel faktörden etkilenmektedir. Bu çalışmadan elde edilen veriler ışığında, ticari banka çalışanlarının iş doyum düzeyleri, medeni durum, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, iş deneyimi, çocuk sayısı, gelir durumu açılarından değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Sonuç olarak, ticari banka çalışanlarının kurumda çalıştıkları yıllar açısından içsel tatmin ve genel tatmin düzeylerinde anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Ticari banka çalışanlarının meslekte çalıştıkları yıllar açısından da içsel, dışsal ve genel tatmin düzeylerinde anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Son olarak, ticari banka çalışanlarının gelir düzeyleri açısından içsel, dışsal ve genel tatmin düzeylerinde anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Bankacılık, İş Doyumu, Motivasyon Today, Commercial Banks have significance at financial systems of countries. These are important financial mediators which bring together fund suppliers and demanders and produce profitable usage of sources. Like all other sectors, human resources are important for the execution of works. Job satisfaction of employees will ensure activities to be carried more carefully and reliably. Job satisfaction is the emotional reaction that employees feel and show toward their works. Job satisfaction is effected from several individual and environmental elements. An employee who is satisfied with his/her job will display a better working performance and will work more efficiently. This why in this study, we tried to find out the level of job satisfaction of bank employees in Sanliurfa Province. In the light of data output obtained throughout this study, job satisfaction level of commercial bank employees have been evaluated in terms of marital status, gender, age, education level, job experience, number of children and income. As a result, significant differences have been observed at inner and general satisfaction levels of commercial bank employees in terms of their working period at the corporation. In addition, significant differences have been seen at inner, external and general satisfaction levels of commercial bank employees in terms of their vocational working period. Likewise, significant differences have been discovered at inner, external and general satisfaction levels of commercial bank employees in terms of their income levels. Keywords: Banking, Job Satisfaction, Motivation
URI: http://hdl.handle.net/11513/1189
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
326080.pdf715.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.