Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11513/1162
Title: Şanlıurfa' daki özel eğitim kurumlarında yatırım ve işletme döneminde sürdürülebilir kaynak yönetimi / Sustainable source management at investment and enterprising terms of private education institutions in Sanlıurfa
Authors: SANCAR, MUHAMMET FATİH
Keywords: Eğitim ve Öğretim = Education and Training ; İşletme = Business Administration Dizin:Eğitim = Education ; Eğitim kurumları = Education establishments ; Eğitim yönetimi = Educational administration ; Kaynak yönetimi = Resource management ; Yatırım yönetimi = Investment management ; Yatırımlar = Investments ; Yönetim = Management ; Özel eğitim kurumları = Special education institutions ; İşletme sermayesi yönetimi = Working capital management ; İşletme yönetimi = Business management ; Şanlıurfa = Şanlıurfa
Issue Date: 2010
Abstract: İşletme sermayesi işletmenin değerinin arttırılması, tam kapasite ile çalışabilmesi, risklerin azaltılması ve karlılığın arttırılması bakımından çok önemli bir yere sahiptir. İşletmenin kısa süreli, normal olarak bir hesap döneminde paraya çevrilebilir toplam ekonomik değerleri olarak da ifade edilen işletme sermayesi, bilançoda döner değerler adı altında toplanmaktadır. Tez çalışmasında Şanlıurfa'da faaliyet gösteren özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine yönelik anket yapılmıştır. Türkiye'deki bütün özel eğitim kurumlarının aynı yapıda olması nedeniyle, bu tez çalışması aslında Türkiye geneli hakkında da önemli bir kaynak olarak görülebilir. Tez çalışması, özellikle 2000 yılından sonra sayıları artan özel eğitim kurumlarının işletme sermayeleri başta olmak üzere, finansal yapıları hakkında genel bilgiler vermek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca bu çalışma ile kurumların bağımlı oldukları devlet ile ilişkileri, yatırım ve işletme süreçleri, reklam hakkındaki düşünceleri ve kurumların genel yapıları hakkında bilgiler verilmesi amaçlanmıştır. Birinci bölümde özel eğitim kurumlarının tanımı, kapsamı, tarihçesi, amaçları, ilkeleri ve hukuki yapısı yer almaktadır. İkinci bölümde işletme sermayesinin tanımı, amaçları, çeşitleri, unsurları, finansmanı ve politikaları hakkında genel bilgiler yer almaktadır. Üçüncü bölümde ise Şanlıurfa'da yer alan özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine yönelik yapılan anket çalışmasının analizi yer almaktadır. Working capital have a very important position with regards to increasing of enterprice value, ability of working full capacity and rasing profitabilty. Business capital which is also called as total short term economic values which can be convert into money is collected under the name and title of Current Assests on the financial balance sheet. At the thesis study, survey has been done towards private educations and rehabilitation centers which are operate in Sanliurfa. Since, all of private education foundations in Turkey has the same structure, this thesis study in fact can be seen an important source about Turkey in general too. The thesis study has done for giving general information about financial structure and in particular the working capital of private education enterprises quantity of which have been increased after the year of 2000 especially. Moreover, relation of foundation with the related governmental departments, investment and enterprise processes, their opinion about advertisement and general structures of foundations has been purposed by this study. At the first chapter; description, scope, history, goals, principles and legal structure of private education foundation has taken part. At the second chapter, there are general information about definition, purposes, types, elements, financing and policies of working capital. And at the third chapter, there is analysis of the survey study which has devoted to private education and rehabilitation centers located in Sanliurfa.
URI: http://hdl.handle.net/11513/1162
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
292919.pdf709.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.